Hoi,
ik ben met veel plezier begonnen om visual basic te leren. En overal op internet aan het zoeken naar tutorials e.d.
De wens om visual basic te leren is ontstaan omdat ik 'ooit' goed genoeg wil zijn om een factuur coderingsprogramma te schrijven.
Het doel is om via (waarschijnlijk) diverse combo boxen tot boekingsregels te komen.
De combo boxen moeten dus afhankelijk van het geselecteerde in combobox 1, verdere opties genereren in combobox 2 en 3 en 4 en 5. Waarschijnlijk zijn 5 opties voldoende.
Vervolgens moet het resultaat overzichtelijk (labels) gegenereerd worden. Dit mag gewoon onder de comboboxes in hetzelfde formulier.
Eigenlijk exact hetzelfde als wanneer je auto's zoekt op een online automarkt. Je kiest het merk, vervolgens in een andere box het type, kleur, brandstof, jaartal etc.
In mijn geval betreft het dus administratienummer, grootboekrekeningen, kostenplaatsen, kostendragers, budgethouders, afdelingsnaam.
Ik wil alle data in 1 excel bestand vastleggen, eventueel met diverse tabjes.
Ik gebruik Microsoft Visual Basic 2010 express.
Tot nu toe kon ik alleen topics vinden die wel raakvlakken hadden, maar met andere versies werkten of gewoon niet wat ik zocht.
Ik vraag niet om complete code, want dat vindt ik niet juist.
Misschien wil iemand aangeven of de programma keus goed is. Of dit �berhaupt mogelijk is. En waar ik een soortgelijk iets kan vinden waarbij ook VB2010 gebruikt word.
Als er iets onduidelijk is, licht ik het graag toe.
ps: het is geen commercieel project, maar een persoonlijke test voor mij.
ik ben met veel plezier begonnen om visual basic te leren. En overal op internet aan het zoeken naar tutorials e.d.
De wens om visual basic te leren is ontstaan omdat ik 'ooit' goed genoeg wil zijn om een factuur coderingsprogramma te schrijven.
Het doel is om via (waarschijnlijk) diverse combo boxen tot boekingsregels te komen.
De combo boxen moeten dus afhankelijk van het geselecteerde in combobox 1, verdere opties genereren in combobox 2 en 3 en 4 en 5. Waarschijnlijk zijn 5 opties voldoende.
Vervolgens moet het resultaat overzichtelijk (labels) gegenereerd worden. Dit mag gewoon onder de comboboxes in hetzelfde formulier.
Eigenlijk exact hetzelfde als wanneer je auto's zoekt op een online automarkt. Je kiest het merk, vervolgens in een andere box het type, kleur, brandstof, jaartal etc.
In mijn geval betreft het dus administratienummer, grootboekrekeningen, kostenplaatsen, kostendragers, budgethouders, afdelingsnaam.
Ik wil alle data in 1 excel bestand vastleggen, eventueel met diverse tabjes.
Ik gebruik Microsoft Visual Basic 2010 express.
Tot nu toe kon ik alleen topics vinden die wel raakvlakken hadden, maar met andere versies werkten of gewoon niet wat ik zocht.
Ik vraag niet om complete code, want dat vindt ik niet juist.
Misschien wil iemand aangeven of de programma keus goed is. Of dit �berhaupt mogelijk is. En waar ik een soortgelijk iets kan vinden waarbij ook VB2010 gebruikt word.
Als er iets onduidelijk is, licht ik het graag toe.
ps: het is geen commercieel project, maar een persoonlijke test voor mij.