meerdere computers, meerdere forms, één spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Menic

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2009
Hallo,
Ik probeer (ver boven m'n kunnen overigens) een spel in VB te schrijven waarbij meerdere spelers één speelbord gebruiken maar ook "privé-gegevens" hebben die voor de andere spelers onzichtbaar zou moeten blijven. Ik breek al een tijdje mijn hoofd over hoe dit nou op te lossen; het lijkt me een goed idee om met een thuis-netwerk van 3 of 4 computers aan iedere speler een form te geven dat dan ook alleen op de computer van de betreffende speler is te zien. Het speelbord (met de constante veranderingen) moet dus wel voor alle spelers zichtbaar zijn.
Is er iemand die mij zeggen kan of dit mogelijk is met VB en zo ja hoe(IP-adres of inlogvolgorde bv). Ik weet dat er ongetwijfeld andere wegen, lees programmeertalen, zijn waarmee dit mogelijk is maar ik ken alleen VB en dan ook nog in beperkte mate. Dus daarvan hoef ik niet overtuigd te worden maar ik heb geen puf om een andere taal te leren en het is ook alleen maar voor de hobby.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Menic

Waarschijnlijk is er een database met alle gegevens van de spelers.

Als een gebruiker de gegevens van een andere gebruiker opvraagt, kan er worden gekeken
of de current ingelogde gebruiker dezelfde is als degene die wordt opgevraagd.
(vergelijk de gebruikersnaam -- of guid als het iets wat geavanceerder is)

Zo ja: Toon alle data
Zo nee: Toon enkel basic data

Die data kan je afschermen door bvb * ' tjes te zetten in de textboxen of door de textboxen visible = false te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan