Meerdere computers met het zelfde E-mail account

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpaulski

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Goedemorgen allemaal,

Het bekende verhaal van E-mails op meerdere computers. Ik heb een Exchange server 2003 draaien en heb meerdere computers met het zelfde e-mail account. Nu wil ik dat als er een e-mail wordt gelezen op computer A die zelfde E-mail op ongelezen blijft staan op computer B. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

MvG Paulski

Dit kan niet.
Enige wat je kunt doen is, ipv. een mailbox, een mail-enabled publieke folder maken met het betreffende e-mail adres, mensen daarna voldoende (schrijf- etc.) rechten geven op de publieke folder en daarna hen Send As rechten voor die publieke folder/e-mail adres geven.
Betekent ook dat als je Verzonden Items die als die publieke folder/e-mail adres verzonden zijn door de gebruikers zelf moet laten verplaatsen naar die publieke folder (of naar een daar onder gemaakte subfolder "Verzonden")

Niet vergeten om te checken of "gelezen items per gebruiker bijhouden" (of zoiets) aan staat voor die nieuwe publieke folder, anders win je nog niets. Als ik me goed herinner moet je dat checken/instellen in de Exchange Management console, dus kan niet vanuit Outlook.

Als men dan die nieuwe publieke folder toevoegt als Favoriet, dan is die in de map Favorieten (onder Openbare Mappen) in Outlook te zien én toont per gebruiker hoeveel items er nog ongelezen waren (een totaaltelling dus).

Overigens ga ik er hier vanuit dat op dit moment iedereen een tweede mailbox opent naast zijn eigen, en dat je over die tweede mailbox spreekt, nu.

Enne... Test het eerst eens met een nieuwe publieke folder met een nieuw bedacht e-mail adres voordat je de mails uit de originele mailbox gaat verplaatsen naar die publieke folder en de mailbox zelf opheft en diens mail adres gaat toewijzen aan die nieuwe publieke folder.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kleine toevoeging nog: Als die mailtjes niet puur om te lezen zijn en er actie op genomen wordt, dan lijkt het me handig dat je onder die publieke folder een subfolder "Afgehandeld" maakt, waar de gebruikers de mailtjes heen verplaatsen die afgehandeld/behandeld zijn. Dit om te voorkomen dat meerdere gebruikers van die publieke folder (zonder het van elkaar te weten) actie ondernemen op dezelfde binnengekomen mail, dus dubbel werk doen etc.

Moet ook van die subfolder per gebruiker zichtbaar zijn het aantal ongelezen, dan moeten ook die publieke (sub-)folders in Favorieten gezet worden, met een slimme favorieten naam.
Voorbeeld: Je maakt een publiek folder Klantcontact met daar onder de map Afgehandeld en Verzonden, dan kunnen die resp. zo in Favorieten gezet worden, zodat de hiërarchie duidelijk blijft:
Klantcontact
Klantcontact - Afgehandeld
Klantcontact - Verzonden

In de publieke folders zelf is, onafhankelijk van Favorieten, zichtbaar (dankzij "gelezen items per gebruiker bijhouden") welke individuele mailtjes wel en niet gelezen zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan