Meerdere computers met utp aansluiten op een e4200 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen888

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2012
Berichten
10
Hallo ik heb vd week een nieuwe router gekocht. Een linksys e4200
Aangesloten en installeren op mijn Mac ( met bekabelde verbinding)
pc ernaast ook met bekabelde verbinding alles werkte prima
IPods, ipads,iphones en bl berrys alles draadloos doet het prima
Maar heb ook een aantal computers die aan gesloten zijn via een lan hub switch die direct is
aangesloten op deze nieuwe route.. Maar deze computers vinden geen router of andere manier
om een internet connectie tot stand te brengen.

Draadloos werkt prima
Bedraad lan werkt totaal niet
Behalve mijn Mac en die pc ernaast. ...?..
De rest van het bedraadde netwerk kan geen verbinding krijgen wat ik ook doe..

Wat moet ik in de router aanzetten om ook die groep te kunnen betrekken tot het internet
Mijn oude router is ook een linksys wrt54g. En die werkt wel

Help
 
Andere switch kopen/testen lijkt me de eerste stap. Kost (voor een 5 poorts exemplaar) zo rond de 20 euro.

Tijs.
 
Andere switch kopen/testen lijkt me de eerste stap. Kost (voor een 5 poorts exemplaar) zo rond de 20 euro.

Tijs.

Nou lijkt me sterk dat het daar aan ligt. Het is een netgear fast ethernet switch fs116. Van ong. Een jaar oud
 
Mijn tip blijft staan als eerste stap die je kunt zetten: Niet alle utp-gerelateerde switches/routers/netwerkkaarten werken goed met elkaar. Dat gaf je eigenlijk zelf al aan door te melden dat het met de Linksys (blijkbaar) wél goed samenwerkte.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs...


Nou heb een snelle switch gekocht maar nog steeds hetzelfde probleem
Mac en pc verbonden met kabel cat6 en alle draadloze apparaten werken. Maar twee pc's willen niet op internet
Lange cat6 kabel
Kan niet begrijpen om welke instelling het zou moeten gaan
Mac en pc hebben nu een 1000mbps lan verbinding Alles werkt perfect maar die andere willen maar niet
De pc's geven aan dat er geen netwerk is
Met mijn oude router heeft alles direct verbinding maar de nieuwe router lijkt goed tewerken maar
de andere pc's willen niet
Hoe stel ik die router goed in. Of zijn het die twee pc's die niet goed zijn (?)
 
Lijkt me dat je (nu je een andere switch getest hebt) de schuld bij de router en/of de 2 pc's zou kunnen leggen: Het toekennen van ip-adressen lijkt niet goed te werken.
Probeer eens een vast ip-adres in te stellen op die 2 pc's, met dezelfde instellingen (standaardgateway, subnetmasker, DNS-server(s)) als de pc's die wél goed werken, maar dan alleen het ip-adres laten eindigen op resp. .250 en .251

Tijs.
 
Hoi
Nou ik denk dat dat ook niet gaat werken. Ik heb geen idee waarom het juist die twee computers zijn.
Als ik ze bij de router zet en aansluit via een cat6 kabel reageren ze goed
Kan het zo zijn dat er in de software van de router ergens een instelling is die het aantal computers bepaald
die zijn aangesloten via een netwerk kabel(?)
Echt een duidelijke Nederlandse handleiding zou wel tegek zijn....
 
Ok, dus het probleem treedt alleen op als er een switch tussen staat?
Indien ja, dan zou wellicht een update van de netwerkkaart-drivers een oplossing kunnen bieden.

Het klopt dat er een beperking is in het aantal pc's/laptops/ipads/etc. die een ip-adres kunnen krijgen, maar
a. Dat zijn er meestal minstens 100, en zoveel apparaten heb je niet in huis.
b. Gegeven dat er blijkbaar nog ip-adressen beschikbaar zijn (zie dat het bedraad rechtstreeks aangesloten gewoon werkte, dus dat er dan vrije ip-adressen werden uitgedeeld) is dat hier niet het probleem.

Overigens had ik liever gezien dat je gewoon had geprobeerd waar ik het in mijn vorige posting over had(!) Dat had (bij succes) dan duidelijk gemaakt dat het probleem in de DHCP toekenning van ip-adressen ligt (zie hierboven). Laat ik duidelijk stellen dat ik hulp geef, maar het niet de bedoeling is van een gratis forum om alle tips eerst uit te leggen voordat je doet wat ik je vraag!

NL-handleiding: hier (voor versie 2.0 van je router).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ga flink lezen. En zeker waardeer ik jou hulp.
Opgeven vertik, ik ik hou je op de hoogte...
En die nl handleiding is beknopt
Dus dat wordt Engels denken
 
Ff een vraagje tussendoor.
Om toegang tekrijgen tot de router via de browser
Ip (wrt54g) oude router. 192.168.1.1/........
Ip (e4200) nieuwe router. 172.21.111.227/.......

Klopt dit wel? Want in de handleiding wordt er steeds verwezen naar een (standaard) ip adres (192.168.1.1/........)
 
Laatst bewerkt:
Interessant: Linksys routers hebben standaard inderdaad 192.168.1.1 als LAN ip-adres.
Laten we een klein onderzoekje doen:
a. De computers die succesvol een ip-adres krijgen van de nieuwe Linksys: In welke ip-reeks krijgen die hun ip-adres? En welke standaardgateway staat daarbij?
b. Op de computers die succesvol een ip-adres krijgen van de nieuwe Linksys: Krijgen zij wel het configuratiescherm van de Linksys in beeld als ze doen:
http://<ip-adres van de standaardgateway>
c. Wat voor apparaat staat er vóór die router op dit moment? En heeft díe misschien het 172.21.x.x LAN-netwerk?

Tijs.
 
Nou het ip adres etc kwam van mijn isp. Ziggo
Zeer vreemd
Heb toen alles ge-reset in de router software. (terug naar fabrieks instellingen)
Nu klopt de ip adressen wel.
En heb nu gekeken en die ander compies doen het ook
 
Vreemd verhaal. Ik zou dan vermoeden dat (tot de terugzetting naar fabriekswaarden):
a. De E4200 met een van zijn LAN aansluitingen met de modem van de provider verbonden is geweest (ipv. met de WAN/Internet aansluiting) en/of
b. De E4200 op de een of andere manier in bridging modus heeft gestaan.

Verder mooi dat het opgelost is. Wellicht heb je nog terugmelding op a. en b. van boven. Indien niet, dan even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Nou ja dat weet ik dus niet. Maar het lijkt welzo

Maar hoe kan ik nou die oude router achter de nieuwe zetten als een extra ondersteuning
Voor mijn draadloze verbinding?
 
a. Aan de 54G niets aankoppelen behalve een pc/laptop (bedraad)
b. DHCP serving uitzetten en tegelijk LAN ip-adres v.d. 54G omzetten naar 192.168.1.2
c. 54G uitzetten (=voeding eraf), aansluiten met een van zijn 4 LAN aansluitingen aan een van de 4 LAN aansluitingen van de e4200 (of aan een switch die aan een van die 4 LAN aansluitingen van de e4200 hangt).
d. 54G weer aanzetten.
e. PC weer verbinden met de 54G (bedraad of draadloos). Ip-adres etc. komt dan van de e4200 vandaan, terwijl de 54G te beheren blijft op http://192.168.1.2

Zet daarna even de vraag op opgelost (zie vorige posting).

Tijs.
 
Nou dit wordt spannend

Het probleem is nog steeds hetzelfde hoor ik net
Geen internet voor pc's boven
Bij de nieuwe router en draadloos wel
Maar bekabeld niet
 
Ik gooi het bijltje erbij neer. Misschien heeft iemand anders nog tips.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan