• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere criteria filteren voor gebruik in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tarikhan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
39
Ik wil de kosten per productgroep per afnemer laten zien in een draaitabel. Echter, er zijn op verschillende dagen in de week meerdere keren van hetzelfde product door dezelfde afnemer afgenomen. Dus, de draaitabel telt de aantal keren van hetzelfde product in dezelfde groep op en dit is niet goed.

In bijlage heb ik twee tabellen met hoe het is en wat het zou moeten zijn.

Bekijk bijlage Data Helpmij.xlsBekijk bijlage Data Helpmij.xlsBekijk bijlage Data Helpmij.xls
 
Dan toch graag even aangeven, hoe je aan de gewenste einduitkomst komt.

Ik heb even gekeken, maar vindt de bedragen niet terug.
 

Bijlagen

  • Data Helpmij (oelderre).xls
    29 KB · Weergaven: 24
Kennelijk wil je elke artikelcode maar 1x per klant..

Ik heb 2 kolommen toegevoegd, 1x waarin klant en artikelnummer zijn samengevoegd, en daarna een rekenformule die bepaald of een regel al eerder is voorgekomen en dan dus geen bedrag toont als dat zo is. dus elk artikel heeft maar 1x een prijs.

na invoegen van deze 2 kolommen kan ik via de draaitabel jou gewenste resultaten tonen.. of dit ook een logische formule is om afname te zien weet ik niet, maar het is in elk geval wat je vroeg :D
 

Bijlagen

  • Kopie van Data Helpmij.xls
    35,5 KB · Weergaven: 33
Dan toch graag even aangeven, hoe je aan de gewenste einduitkomst komt.

Ik heb even gekeken, maar vindt de bedragen niet terug.

1 tabblad verder kijken....

Kennelijk wil je elke artikelcode maar 1x per klant..

Ik heb 2 kolommen toegevoegd, 1x waarin klant en artikelnummer zijn samengevoegd, en daarna een rekenformule die bepaald of een regel al eerder is voorgekomen en dan dus geen bedrag toont als dat zo is. dus elk artikel heeft maar 1x een prijs.

na invoegen van deze 2 kolommen kan ik via de draaitabel jou gewenste resultaten tonen.. of dit ook een logische formule is om afname te zien weet ik niet, maar het is in elk geval wat je vroeg :D

Dit is wat ik zoek, dankjewel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan