• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere criteria in horizontaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

toontje80

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
bij ons op het varkensbedrijf ben ik bezig om een programmatje te maken voor prijsvergelijkingen.
waar ik niet uitkom:

ik heb een stuk of 30 type gelten en beren die allemal een verschillende prijs hebben.
nou wil ik excel laten zoeken naar type (a,b,c,d,e enz) en daaronder weer laten zoeken naar type gelt en beer.
heb al vanalles geprobeert maar kom er niet uit.
dus als ik in cel B2 een "a" intype dat er dan in de cellen C6:C8 de prijzen komen te staan die staan in H6:I8, en als ik in cel B2 een "b" intyp dat er in de cellen C6:C8 de prijzen komen te staan die staan in J6:K8 en dan natuurlijk enz enz
wie kan me helpen.
zie bijlage voor uitleg.
hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.

alvast bedankt

Bijlagen

Bedoel je het zo?

(Let op : de namen in de kolommen moeten exact gelijk zijn dus ook niet een extra spatie)

Succes

Bijlagen

Ik heb de formule iets korter.
Maar precies zoals Martin vermeld, denk aan overtollige spaties.

Bijlagen

@ Harry

Nette formule ( zoals gewoonlijk ) :thumb:
Ik mis alleen de vermelding "Matrixformule" nog - dus bij deze . . . Afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter.

@tankyou,
opzich wel wat ik zoek maar ik heb niet alleen a,b maar zo gaat het van a t/m m en met de als funtie kan ik maar 7 functies in een formule doen, hier zat ik ook al op maar deze komt volgens mijn niet goed toch?

@ Harry

Nette formule ( zoals gewoonlijk ) :thumb:
Ik mis alleen de vermelding "Matrixformule" nog - dus bij deze . . . Afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter.

:D:D
Kwam door de snelheid Martin.
Mijn vrouw zegt dat we naar bed moeten. :D:D
Bedankt voor de aanvulling. :thumb:

HSV:

thanks, hij werkt. o, wat prettig na een avond zwoegen.

dank jullie wel.

@Toontje 80

Klopt, met de als formule ga je niet verder dan 7. Ik had je tekst niet goed gelezen en ben uitgegaan van jouw voorbeeldje. Gelukkig heeft Harry beter gelezen en deze formule kan dit wel aan, blijf echter goed op de spaties letten achter de namen.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan