meerdere criteria in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berent

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Ik heb twee veldnamen; actief en voorraad. En er is sprake van 1.000 artikelen.

Op basis van criteria in query een leverbaarheidslijst opstellen; wordt uitgedrukt in expressie "status".

Criteria: actief voorraad status (moet staan)
nee 0 Q2
nee 0 - 5 uitverkocht
ja 0 Q2
ja 0 - 5 beperkt leverbaar
ja >5 leverbaar

Ik heb geprobeerd de IIF functie te combineren met AND functie, maar krijg het niet voor elkaar!
Welke formule moet ik gebruiken en kan dat in query of gaat het op een andere manier?

Berent

Ik snap niet wat je bedoelt met je voorbeeld, dus dat gaat zo niet werken. Maak desnoods een Excel voorbeeldje met wat je zou willen zien, al is een kopie van de db natuurlijk beter.

Mijn werkgever wil op de leverbaarheidslijst geen exacte aantal voorraad weergeven.
Hij wil liever gebruik maken van Q2, Q3, beperkt leverbaar en leverbaar.

Om het werk te vergemakkelijken moet ergens mogelijk zijn een en ander te automatiseren in Access, zodat wanneer een artikel dat actief is en waarvan bijv. 12 in het magazijn staat, dat er dan " leverbaar" komt te staan in een expressieveld "Status" via query.

Dus zijn er voorwaarden aan verbonden die leiden tot de juiste weergave aangaande de voorraad (zie voorbeeldje).

plaatje.jpg

Ik heb 'm iets simpeler gemaakt dan je vraagt ([Actief]=Nee en voorraad>0) maar je krijgt dan zoiets:
Code:
Expr1: IIf([Actief]="Nee";IIf([Voorraad]=0;"Q2";"Uit voorraad");IIf([Voorraad]=0;"Q2";IIf([Voorraad]>5;"Leverbaar";"Beperkt leverbaar")))
Een geneste IIF dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan