meerdere criteria met StLinkCriteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimmunnecom1980

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Hee,

Ik zit met een probleem het lukt me niet om door middel van een knop een ander formulier te laten openen dat aan 3 criteria voldoet van het eerste formulier.
Het zijn 2 tekstvelden en 1 datumveld.
Het lukt me alleen de 2 tekstvelden weer te geven maar het record wordt pas uniek
met het datumveld erbij.

De drie velden waar het omgaat zijn:
dossiernummer, aard en datum aanvraag.

De twee tekstvelden te laten zien lukt me met:

stLinkCriteria = "[dossiernummer]= '" & Me![dossiernummer] & "' And [aard]= '" & Me![aard] & "'"

Maar de derde erbij zetten lukt me niet.

Kan iemand mij hierbij helpen?

bedankt.

groeten,

Kim

ondertussen ook al onderstaande geprobeerd:
stLinkCriteria = "[dossiernummer]= '" & Me![dossiernummer] & "' And [aard]= '" & Me![aard] & "'" And [datum aanvraag]= #" & Me![datum aanvraag] & "#"

maar ik zie geen fout en toch geeft hij syntaxisfout aan.

Laatst bewerkt:
Dubbele quote teveel:
"[dossiernummer]= '" & Me![dossiernummer] & "' And [aard]= '" & Me![aard] & "' And [datum aanvraag]= #" & Me![datum aanvraag] & "#"

Bedankt!
In sommige gevallen doet hij het nu juist maar soms wil hij de vakken van
aard en datum aanvraag leeglaten.
Zou dat te maken hebben met de notatie van het datumveld? Of waar zou dat mee te maken hebben?

stLinkCriteria = "[dossiernummer]= '" & Me![dossiernummer] & "' And [aard]= '" & Me![aard] & "' And [datum aanvraag]= #" & Me![datum aanvraag] & "#"

strLinkCriteria = "Day[datum aanvraag] = " & Day(Me![datum aanvraag]) & " AND Month[datum aanvraag] = " & Month(Me![datum aanvraag]) & " AND Year[datum aanvraag] = " & Year(Me![datum aanvraag])"

Je tweede manier om te selecteren op datum is over het algemeen wat trefzekerder als de eerste manier.
In principe verwacht access een datum in het volgende formaat: mm/dd/eeyy. Dat is het amerikaanse formaat.
Wordt een datum in een ander formaat aangeboden dan probeert ie er gewoon het beste van te maken.
Door apart op jaar, maand en dag te selecteren heb je daar geen last van.

Wat bedoel je precies met "In sommige gevallen doet hij het nu juist maar soms wil hij de vakken van aard en datum aanvraag leeglaten."?

Bedankt voor het voorgaande!

Ondertussen is het weer aangepast naar het onderstaande omdat niet de datum maar
het bedrag het uniek maakt:
stLinkCriteria = "[dossiernummer]= '" & Me![dossiernummer] & "' And [aard]= '" & Me![aard] & "' And [aangevraagd bedrag]= " & Me![aangevraagd bedrag]

Maar nu geeft hij alleen foutmeldingen bij bedragen als er iets achter de komma is ingevuld. Welke functie moet ik ertussen doen?

Je maakt een string die je als linkcriteria gebruikt.
Als er in die string komma's voorkomen denkt access dat de volgende parameter van de openreport of de openform methode is.

Daarom moet je bij de linkcriteria bij getallen geen komma, maar een punt gebruiken voor het deel achter de komma (snap je het nog....).
Je kunt de komma vervangen met behulp van de access functie Replace().

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan