• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Meerdere criteria opvolgend

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

maane089

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2011
Beste Excel-liefhebbers,

zie het bijgaande bestand.

Wat ik wil is als ik bijvoorbeeld bij materiaal “Glas” een dikte van 82 (dus boven 80) invoer, het kostenplaatje direct naar de volgende dikte, namelijk 90 (cel B3), gaat. Sterker nog, als ik daarnaast ook nog een breedte aangeef van 52 (boven 50), het kostenplaatje nog verder doorspringt naar lengte 150 (cel D4).

Hetzelfde geldt natuurlijk als de dikte wel goed is (bijvoorbeeld 80), maar de breedte en/of de lengte te groot is.

In cel B18 heb ik de formule gemaakt die de juiste prijs moet geven en met de “Als.fout”-toevoeging in die formule pak ik de mismatch op als de het overzicht geen kansen meer biedt (namelijk “???”).

Er zit ook nog een voorwaardelijke opmaak in, maar die kan ongemoeid blijven.

Ontzettend bedankt voor jullie meedenken!!

Bijlagen

Je was al mooi op weg, ik heb alleen een paar groter dan tekens toegevoegd.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(E2:E10;VERGELIJKEN(1;(A2:A10=B13)*(B2:B10>=B15)*(C2:C10>=B16)*(D2:D10>=B17);0));"???")

Probeer het hier eens mee:
Code:
=INDEX(INDEX(FILTER(A2:E10;(A2:A10=B13)*(B2:B10>=B15)*(C2:C10>=B16)*(D2:D10>=B17);"");1);1;5)

Dan kan deze ook (Excel 365):
Code:
=ALS.FOUT(NEMEN(FILTER(E2:E10;(A2:A10=B13)*(B2:B10>=B15)*(C2:C10>=B16)*(D2:D10>=B17);"");1);"???")

Allen dank!
Op mijn Excel-niveau is de eerste uitleg van AlexCel het meest begrijpelijk, ook al gebruik ik inderdaad Excel 365 en werken de andere twee formules natuurlijk ook!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan