• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere criteria X bedrag vanuit berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievedonne

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Beste,

6 criteria maal het bedrag dat correspondeert met een bereik. En het wil maar niet lukken. Zie tabblad kwartalen en dan de oranje cellen. Ik zie iets over het hoofd, maar wat?

alvast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Gedefiniëerde naam "BTWinvoer" staat dit: =invoer!#VERW!

Beste lievedonne ;)

Uw formule in uw bestandje klopt het een en ander niet.

=SOMPRODUCT((postinvoer=$A6)*(Kasinvoer=$A$4)*(Datuminvoer<=$C$3)*(Datuminvoer>=$B$3)*(posneg>0)*BTWinvoer)

BTWinvoer staat niet in het naamvak is niet gedefiniëerd.

Groetjes Danny. :thumb:

Lievedonne

Een kleine aanvulling op Harry : ook Afdruktitels en pos.neg geven een code #verw! :thumb:

meerdere criteria X bedrag uit berekening

Dat was slordig van mij. Maar.... in het bijgevoegde bestandje is die omissie verbeterd en lukt het rekenen nog steeds niet.
Een berekende cel kan toch ook gewoon opgeteld worden?

Bijlagen

Code:
=SOMPRODUCT((postinvoer=$A6)*(Kasinvoer=$A$4)*(Datuminvoer<=$C$3)*(Datuminvoer>=$B$3)*(posneg>0)*ALS(ISGETAL(BTWinvoer);BTWinvoer))
Afsluiten als matrix, dus Ctrl+Shift+Enter.

Laatst bewerkt:
Lievedonne,

Hoezo omissie opgelost ? Afdruktitels en pos.neg geven nog steeds een #verw! melding.:shocked::shocked::shocked:

Code:
=SOMPRODUCT((postinvoer=$A6)*(Kasinvoer=$A$4)*(Datuminvoer<=$C$3)*(Datuminvoer>=$B$3)*(posneg>0)*ALS(ISGETAL(BTWinvoer);BTWinvoer))
Afsluiten als matrix, dus Ctrl+Shift+Enter.

Een SOMPRODUCT functie behoeft deze manier van afsluiten niet, al is het wel een matrix-achtige functie.

Een SOMPRODUCT functie behoeft deze manier van afsluiten niet, al is het wel een matrix-achtige functie.

In dit geval blijkbaar wel, door de functie ALS.

meerdere criteria X bedrag uit berekening

De vraag gaat op opgelost. Het moest inderdaad in de matrix-modus. (zonder werkt 'ie echt niet!) En natuurlijk het herkennen van het bedrag als getal. Die moet ik onthouden.

Maar nu even een dankjewel aan een ieder die mee heeft gedacht! En even in het bijzonder HSV. Fijn, ik kan weer door!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan