• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere datums in een kolom zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos the Boss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Hallo,

Ik heb een overzicht waarin onze medewerkers staan met de opleiding die ze hebben gevolgd. Meerdere opleidingen / cursussen zijn beperkt houdbaar en daar wil ik op kunnen zoeken. In het vereenvoudigde voorbeeld hoop ik dat er voldoende duidelijk is.
De cellen waarin een datum over de houdbaarheid van de opleiding is die wordt rood, de datum die binnen 100 dagen overjarig is die wordt oranje. Met voorwaardelijke opmaak is dit geen probleem. Ik wil echter onder aan de kolom per opleiding / cursus tellen hoeveel er verlopen zijn of bijna verlopen. Het aantal jaar van de houdbaarheid heb ik in de tweede rij opgenomen. Het lijkt mij dat dit met een (matrix) formule zou moeten kunnen, echter ik kom er niet uit. Heeft iemand hier een tip voor?

Bij voorbaat dank, Jos

Bijlagen

Zet deze formule eens als totaal neer in C45. Is dit wat je wilt?

Code:
=AANTALLEN.ALS(C3:C42;"<"&NU()-(C2*365))

Laatst bewerkt:
Hallo TMCrimeZ,

Met deze formule kan ik prima verder. Met een kleine aanvulling heb ik ook de 100 dagen waarschuwing er in zitten.

Bedankt voor de snelle reactie en heldere oplossing.
Groet, Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan