• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere dezelfde datums onder elkaar en dan de totalen optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lxx33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2022
Berichten
3
Helaas zie ik door de bomen het box niet meer en weet niet welke formules ik moet aangrijpen.
Ik heb een lijst van alle transacties per dag, maar nu wil ik dat er per transactie soort (pin, contant, credit kaart enz enz) die soort bij elkaar wordt opgeteld, zodat ik een makkelijkere overzicht per dag heb.

Zit te stoeien tussen aantallen als, verticaal zoeken, maar naar 3 dagen emmeren, nog steeds niet (erg he) iets waarvan ik denk, daar kan ik wat mee.
Wat ik nu doe is handmatig dezelfde datums invullen per categorie, dus bijvoorbeeld 2 x dezelfde datum als er pin en contant transacties heeft plaatsgevonden. En vervolgens een SOM.Als invullen. Dit is alles behalve handig en efficient.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    50,9 KB · Weergaven: 10
Deze voor M2:
Code:
=SOMPRODUCT((GEHEEL($B$2:$B$1000)=$K2)*($C$2:$C$1000=M$1)*($E$2:$E$1000))
Edit: voorbeeld toegevoegd (incl. draaitabel)
 

Bijlagen

  • voorbeeld (AC).xlsx
    20,4 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
@Keesbl

Wauw, dat dit mogelijk was in 1 regel code. Je bent geweldig.
Ik mis alleen nog 1 dingetje en dat is de datum die ik handmatig moet invullen. (K1, K2 enz), is daar ook een mogelijkheid voor dat hij alle datums list onder elkaar. Dus wanneer er 2 verschillende types zijn (contant en pin), dat hij dan bij K, 2 x die datum invult.
Hopelijk begrijp je me krakkemikkige uitleg. hahahah

P.S. ik heb in het bijgevoegde voorbeeld in het oranje hopelijk een betere uitleg daar "een (excel) voorbeeldbestandje zegt meer dan 1000 woorden" zegt
 

Bijlagen

  • voorbeeld (AC).xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Ik zie in het oranje blok in je tweede voorbeeld dubbele gegevens staan. Waarom moet kolom Q toegevoegd worden? Bovenaan kolom R en S staat toch al "Cash" en "Pin betaling"? Dan krijg je mooi 1 regel per datum met de gewenste gegevens.
En als kolom Q niet nodig is krijg je het groene blok. Daarin kun je gewoon de formules (inclusief die voor de datum) doorvoeren naar onderen....

Draaitabel staat al gedemonstreerd in voorbeeld in#2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan