Meerdere documentaties hangen aan klant binnen een form

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaudi

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik weer eens driftig begonnen in Access.
Ik ben geen leek, maar zeker ook geen expert, heb alleen nog maar simpele dingen gedaan in de zin van een werkbon administratie, autobedrijf inkoop / verkoop etc.

Nu wil ik een Klanten volg systeem gaan maken.

Ik heb dus een tabel klant, een tabel documentatie, en een tabel Bezoek.
In de bezoek tabel staat de datum van het bezoek, in documentatie de verschillende folders die we kunnen meegeven. In tb Bezoek heb ik klantID en DocumentatieID staan

Een klant kan meerdere folders meenemen, en dat wil ik in een formulier met selectievakjes regelen. Alleen lukt het mij niet om dit op een form te regelen.
Moet ik hiervoor nog een nieuwe tabel aanmaken, of maak ik een denkfout?

Laten we het maar even op een kleine denkfout houden ;)
Het antwoord is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid folders die je hebt, en die je dus mee kunt geven.

Eerst het simpele antwoord...
Heb je een stuk of 10 vaste folders, en verandert daar niet zoveel in, dan kun je overwegen om in de tabel Bezoek 10 selectievakjes op te nemen, waarbij je dan elk vakje benoemt naar de folder die je meegeeft. Op het formulier zet je dan die 10 selectievakjes, en dan ben je in wezen klaar. Als je een document wilt meegeven of opsturen welke folders ze hebben gekregen, dan kun je m.b.v. een query de selectievakjes wel weer koppelen aan de tabel Documenten.

Nu het iets ingewikkelder antwoord!