meerdere documenten gelijktijdig wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ger Koster

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2005
In Word 2002 heb ik 106 documenten gemaakt met dezelfde hoofdtekst maar met verschillende koppen (adressen). Deze sla ik ieder apart in een bestand op. Nu wil ik in de hoofdtekst een wijziging doorvoeren die ook gelijktijdig alle documenten op dit punt verandert. Dan hoef ik niet alle 106 bestanden weer bij langs. Op welke wijze is dit te realiseren?

Hoi,

Dat zal je alleen lukken, als je die 106 docmenten hebt gebaseerd op een ánder sjabloon dan 'normal.dot'.
Zo niet ..... pff, dan vrees ik het ergste ......:confused:

Dit is ook de reden dat 'mail merge' bestaat... Je slaat alle adressen op in een excel sheet of database, en je maakt 1 standaardbrief. Daarin verwijs je qua adres en aanhef naar de Excel sheet (of database) en Word genereert automatisch je 106 brieven...

Misschien alsnog de snelste weg om het zo aan te pakken? Misschien heb je al een dergelijke database met de adressen?

Dit is ook de reden dat 'mail merge' bestaat... Je slaat alle adressen op in een excel sheet of database, en je maakt 1 standaardbrief. Daarin verwijs je qua adres en aanhef naar de Excel sheet (of database) en Word genereert automatisch je 106 brieven...

Misschien alsnog de snelste weg om het zo aan te pakken? Misschien heb je al een dergelijke database met de adressen?

Ja .... wellicht Ger, heb je ergens een bestand, tabel of database waarin deze 106 adressen voorkomen. Dan kan je alsnog een oplossing bedenken in de sfeer, zoals ETRI aangeeft .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan