Meerdere draadloze routers in 1 netwerk koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

papa langkous

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Ik heb beneden de kabelmodem gekoppeld aan een linksys router, hierop zit 1 computer middels een lan kabel en twee laptops draadloos. Nu wil ik voor mijn kinderen op zolder ook een aansluiting maken, maar heb geen zin om kabels te trekken. Mijn bedoeling was omdat ik nog 1 router heb liggen om deze als het kan draadloos boven te gebruiken, met de bedoeling om hier nog 2 computers en 1 xbox360 op aan te sluiten. Mijn vraag is derhalve is dit mogelijk en hoe doe ik dat. De bedoeling is wel dat alle computers op internet kunnen en voor elkaar zichtbaar zijn.

Je zou dan een tweede wireless router in repeater-mode moeten (kunnen) zetten en daar de pc's enzo op moeten aansluiten. Nu weet ik alleen niet of zo'n router het draadloze signaal ook naar de utp-poorten stuurt i.p.v. alleen draadloos doorzenden... En je moet ook vragen of het ene merk wel goed kan samenwerken met het andere merk. Ook niet onbelangrijk is dat de snelheid gehalveerd (draadloos) wordt bij een repeater!
Misschien kun je anders overwegen om internet via het stopcontact te nemen. Dan stop je 1 utp kabel vanaf je huidige router in het ene deel en boven komt een utp kabel uit het tweede deel en daar sluit je de router die je nog had op aan.

Bedankt zal er mee aan de gaan gang en diverse instellingen proberen. Nu heb ik de benodigde spullen (als het werkt) en hoef ik niks te kopen. Via het netwerk is idd mogelijk, maar moet ik spullen aanschaffen. Dus probeer eerst dit. Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan