• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere draaitabel met één keer filter instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemennekes

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2013
Ik heb een tabel waar ik meerdere draaitabellen aan heb gekoppeld. Andere informatie, andere volgorde en dergelijke. Nu wil ik graag met één keer een waarde ergens toevoegen dat alle draaitabellen met het zelfde filter gaan werken. En dus niet voor 5 draaitabelpen vijf keer hetzelfde invoeren.

Het is wel eens vaker gemaakt door mij, maar dan moeten de Pivotfields wel dezelfde naam hebben.
Als je een bestandje plaatst kunnen er allicht meerdere mensen naar kijken dan alleen jij.

Bestand bevat gevoelige data. Dat kan ik dus niet plaatsen. Had gehoopt dat er een simpele oplossing voor zou zijn.
maar voor jouw info. De data zijn facturen die zijn gesorteerd op klantnummer en dat is ook de filter die ik in alle draaitabellen zou willen gebruiken. De draaitabellen hebben dus ieder een aparte benadering om de gegevens in te zien en een analyse erop te maken.

Groetjes
Jan

Een voorbeeld-bestand behoeft geen gevoelige data te bevatten.
Dan wordt het op de gok.

Code:
Sub hsv()
Dim i As Long, c00 As String, j As Long, sq, Pt As PivotTable
Application.ScreenUpdating = False
With ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("klantnummer")
For i = 1 To .PivotItems.Count
   c00 = c00 & IIf(.PivotItems(i).Visible, 1, 0) & ","
      Next i
    sq = Split(c00, ",")
    For Each Pt In ActiveSheet.PivotTables
  With Pt.PivotFields("klantnummer")
    For j = 1 To .PivotItems.Count
     .PivotItems(j).Visible = sq(j - 1)
     Next j
  End With
  Next
 End With
End Sub

Hallo HSV

Sorry voor de late reactie maar kon er vandaag pas weer mee verder.
Je hebt helemaal gelijk dat het geen gevoelige data hoeft te bevatten. Ik heb een voorbeeldbestandje gemaakt wat ongeveer weergeeft wat de bedoeling is. voor elke draaitabel in het klantnummer het filtergegeven. Zou het fijn vinden als je aan hand van deze tabel kunt aangeven hoe ik het moet verwerken.
Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes
Jan

Bijlagen

Het eerste blad heb ik in een tabel gezet om lege velden te mijden.
De brongegevens van je draaitabellen komen nu van Tabel1.
Zet een filter op klantnummer en blijf in dat actieve blad; draai de code "hsv".
Nu zijn je filters van de draaitabellen van sheets ("regeltype, factuurtype, fact datum") gelijk.

Bijlagen

Het kan natuurlijk zo zijn dat @jannemennekes geen Excel 2010 bezit, net als ik.
@pixcel kwam met eenzelfde reactie waar niet op gereageerd werd.
Ik wist wel van het bestaan, maar hoe het werkte wist ik niet; goede toevoeging aan Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan