Meerdere edities op dezelfde partitie. Kan het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
De meningen zijn erover verdeeld. Ikzelf adviseer, zoals je in de vorige vraag kan lezen,
nooit twee edities van Office op dezelfde partitie te zetten. Dit omdat ik enkele tijd gelden
een probleem had met Office 2003 en Office 2007 bèta 2. Deze had ik in XP beiden
op D: draaien, en na enkele tijd (opvallend genoeg niet direct) kreeg ik toen buffer-overruns.
Nadat ik hierover contact opnam met Microsoft werd me verteld dat nooit twee edities
op dezelfde partitie mogen staan, en dat dit een bekend probleem is. Later werd me ook
verteld dat het op zich wel mogelijk is, maar dat je dan de gedeelde onderdelen niet moet
installeren en moet beginnen met de oudste.

Daarom installeer ik Office 2007 altijd op D:, en FrontPage 2003 op C:. Ik gebruik FP03
omdat SharePoint Designer 2007 helaas niet aan mijn eisen voldoet. Ik begin wel altijd
met de oudste, maar geef FrontPage een volledige installatie en van Office kies ik de
onderdelen die ik wil. De gedeelde onderdelen installeer ik dus gewoon.

Dit geeft geen problemen. Maar... Kan ik in het vervolg FrontPage 2003 en Office 2007
gewoon op mijn softwarepartitie, D:, installeren?

Je schrijft een heel verhaal, maar helder is je vraag niet. Frontpage and Office hebben niets met elkaar van doen en kunnen gewoon op 1 partitie. 2x Office op 1 en dezelfde partitie gaat conflicteren (om het even welke versies)

Laatst bewerkt:
Dat ze niets met elkaar te maken hebben is onzin... FrontPage is net als Word, Excel,
PowerPoint, Outlook, Acces enzovoort gewoon een onderdeel hiervan. Hij staat alleen
op een aparte schijf omdat het simpelweg niet op één CD paste, en software op DVD
zetten was in 2003 nog niet doorgebroken, of zelfs nog niet uitgevonden.

Nee, ze hebben niets met elkaar te maken.
Frontpage maakt GEEN deel uit van het Officepakket. Al sinds Office 2000 niet meer.
Daarnaast, OfficeXXXX zonder frontpage en Frontpage los van welke editie dan ook gaat ALTIJD prima met elkaar.

Dat is waar ja... Ben toch zo bang voor problemen. Zal ik het doen of zal ik het laten...

Wat wel opvallend is: als ik naar de installatiemap van Office op D: ga, is er weer een map OFFICE12.
Wanneer ik naar de map van FrontPage op C: ga, staat daar de map FRONTPAGE11, en inderdaad niet OFFICE11.
Maar waarom staat er dan toch Microsoft Office FrontPage 2003 in mijn softwarelijst?

Laatst bewerkt:
DVD bestaat al sinds 1995, en brak voor de PC pas echt door in 2003, en Frontpage was niet eens van Microsoft en is in 1996 overgenomen en was eerst standalone en later pas geïmplementeerd in office, maar nog lang als standalone verkocht, en in Office 2007 zit het al niet meer, maar wel weer Expression Web.

OK, bedankt.
Mochten er nog anderen met advies/ervaring zijn...
Tell me! :D

Laten we het nog anders stellen: als je een Office 2000 hebt met Word, Excel, Powerpoint en Outlook en je plaatst daarbij een Office 2003 Access en / of Frontpage gaat dat prima werken. (Voor zover er een Frontpage '03 was, maar het gaat even om het voorbeeld)

Zolang je maar niet 2x Access of whatever 2x van verschillende Officepakketjes op een en dezelfde partitie gaat zetten.

Voor zover er een Frontpage '03 was, maar het gaat even om het voorbeeld.

Die was er zeker, het gáát hier namelijk om FrontPage 2003 en Office 2007.

Zoang je Frontpage maar 1x plaatst op de partitie van die ene hdd, maakt het geen tierelier uit, dus dat gaat prima werken met '07.

OK, dan doe ik dat bij mijn volgende installatie.
Ervaringen van anderen nog altijd welkom.

Ik had frontpage 2003 er op staan ik heb deze verwijdt en de nieuwe frontpage 2007 er op gezet, maar geen problemen.

Klopt, want dat is allebei 2007. Overigens, FrontPage 2007 bestaat niet.
Bedoel je SharePoint Designer 2007? Dat heb ik kort gebruikt, vond het
niets en ben teruggegaan naar 2003.

Nou im microsoft office 2007 enterprice zit wel FrontPage 2007 in.

Humpe, FrontPage 2007 bestaat niet. 2003 is de laatste editie.
Een programma dat er erg op lijkt is SharePoint Designer 2007, zijn vervanger.
Toch vond ik het %#?*&, en ben dan dus snel teruggestapt naar FrontPage.

Toevoeging: http://www.mozbrowser.nl/node/view/1878.

Ik heb mij inderdaad vergist. Het was Power Point wat ik bedoelde. Heb zelf nu FrontPage er abusievelijk afgegooid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan