• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere excel bestanden uit de taakbalk verdwijnen tijdens gebruik Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaasras

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2016
Goedendag,

Wie zou mij kunnen helpen met de volgende situatie?

Tijdens het werken in Excel 2010 heb ik soms 2 of 3 excel-bestanden open staan.
Ik werk met Windows 10, en als je dan meerdere bestanden hebt openstaan, dan krijg je een die bestanden in miniatuur in je taakbalk als je de wijzer van je muis er op houd.

Nu komt het voor dat ik 3 Excel bestanden tegelijk open heb staan. Maar dan kan ik niet switchen naar een ander excel bestand. Omdat hij via de taakbalk aangeeft dat er maar één bestand openstaat.
Zie bijgevoegde screenshot met wat ik bedoel. Tijdens het maken van het screenshot had ik 3 excel bestanden open staan.

Nu kon ik uiteindelijk wel switchen van excel bestand naar excel bestand doormiddel van ALT+TAB. Maar ik zou die ook door middel van mijn muis moeten kunnen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Klaas

Vergaderhokje.jpg

Laatst bewerkt:
Opties van Excel:
geavanceerd → weergave → alle venster op de taakbalk weergeven.

Opties van Excel:
geavanceerd → weergave → alle venster op de taakbalk weergeven.

Dit stond al aangevinkt.
Heb het nog een keer uit gevinkt. Opgeslagen. Excel afgesloten en weer opnieuw opgestart. Vinkje weer aangezet.
Maar nog steeds zonder resultaat.

Zodra ik meer als 1 Excel bestand open, verdwijnen de andere Excel bestanden uit het beeld en de taakbalk. Maar op de achtergrond staan ze nog wel steeds open.

Hoe staan de eigenschappen van de taakbalk?
Staat die toevallig op: "Combineren labels verbergen?
Zet het eens op: "Taakbalkknoppen nooit combineren"

Hoe staan de eigenschappen van de taakbalk?
Staat die toevallig op: "Combineren labels verbergen?
Zet het eens op: "Taakbalkknoppen nooit combineren"

Hey Harry,
Eigenschappen staan inderdaad op 'combineren labels verbergen'.
Als ik jou tip toepas, lijkt het probleem in eerste instantie opgelost.

Maar dan loop ik gelijk tegen het volgende aan. De taakbalk icoontjes worden lang, en als ik meerdere bestanden of mappen heb openstaan gaan ze allemaal naast elkaar staan.
Dat vond ik juist zo'n pracht aan windows 10, die gecombineerde labes.

Heb even op de computer van m'n collega gekeken. Die heeft Excel 2013 en nergens geen last van.

Is er misschien ook een andere oplossing?

Alvast bedankt,
Gr. Klaas

Als het gecombineerd is, kan je dan niet met de muis over de verzamelicoon heen zodat je meerdere voorbeeldvensters verkrijgt?

Als het gecombineerd is, kan je dan niet met de muis over de verzamelicoon heen zodat je meerdere voorbeeldvensters verkrijgt?

Dat was precies het probleem waar ik tegen aanliep.
Zie screenshot wat ik aan het begin heb toegevoegd.
Ik kreeg maar één voorbeeldvenster bij het verzamelicoon, terwijl ik op dat moment 3 bestanden had open staan.
Ik had 3 voorbeeldvensters moeten krijgen, maar kreeg er maar eentje. De andere 2 bestanden stonden wel open.

De enigste mogelijkheid om van excel bestand naar excel bestand te swichten is met ALT+TAB.

Ja, ik las het maar bij mij werkt dat gewoon in Windows 10.
Heb je "Vensters trapsgewijs schikken" aan staan in de taakbalk?

Druk aub op de reageerknop ipv de citeerknop.

Trapsgewijs staat volgens mij niet aangevinkt.
Probeer dat eens in combinatie met het combineren, anders weet ik het helaas ook niet.

Bij dezen de reageerknop gebruikt. ;)

Helaas is dit ook de oplossing niet...

In ieder geval heel hartelijk dank voor je moeite en de vele tips die je gegeven hebt!

Je moet je excel bestanden niet openen vanuit Excel, maar openen via je windows explorer. Dan open je je Excel bestanden in afzonderlijke Excel sessies. Zo krijg je wat je hebben wilt.

Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp.

Al ik een excel bestand wil open ga ik naar de map waar ik hem heb opgeslagen.
Dan dubbelklik ik op het icoontje dat in mijn map staat.
Vervolgens opent Excel.

Wellicht dat ik daar een fout maak?

via het tabblad 'view' kun je ook switchen naar de ander bestanden.

Haha exact! Dat zou ik graag willen zien.
Maar dat krijg ik dus niet te zien.

Als ik er 2 open, dan lijkt het of er maar ééntje geopend is.
Zowel als de miniatuur weergave in de taakbalk, als bij het excel bestand zelf.

En als je Excel 2 keer opent via het startmenu. Heb je dan Excel wel 2 keer open staan?

Ben naar de computerdokter geweest, en die heeft het opgelost door een update te downloaden van Microsoft.
Probleem is opgelost.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan