• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere excel bestanden uit de taakbalk verdwijnen tijdens gebruik Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaasras

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2016
Goedendag,

Wie zou mij kunnen helpen met de volgende situatie?

Tijdens het werken in Excel 2010 heb ik soms 2 of 3 excel-bestanden open staan.
Ik werk met Windows 10, en als je dan meerdere bestanden hebt openstaan, dan krijg je een die bestanden in miniatuur in je taakbalk als je de wijzer van je muis er op houd.

Nu komt het voor dat ik 3 Excel bestanden tegelijk open heb staan. Maar dan kan ik niet switchen naar een ander excel bestand. Omdat hij via de taakbalk aangeeft dat er maar één bestand openstaat.
Zie bijgevoegde screenshot met wat ik bedoel. Tijdens het maken van het screenshot had ik 3 excel bestanden open staan.

Nu kon ik uiteindelijk wel switchen van excel bestand naar excel bestand doormiddel van ALT+TAB. Maar ik zou die ook door middel van mijn muis moeten kunnen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Klaas

Vergaderhokje.jpg

Laatst bewerkt:
Opties van Excel:
geavanceerd → weergave → alle venster op de taakbalk weergeven.

Opties van Excel:
geavanceerd → weergave → alle venster op de taakbalk weergeven.

Dit stond al aangevinkt.
Heb het nog een keer uit gevinkt. Opgeslagen. Excel afgesloten en weer opnieuw opgestart. Vinkje weer aangezet.
Maar nog steeds zonder resultaat.

Zodra ik meer als 1 Excel bestand open, verdwijnen de andere Excel bestanden uit het beeld en de taakbalk. Maar op de achtergrond staan ze nog wel steeds open.

Hoe staan de eigenschappen van de taakbalk?
Staat die toevallig op: "Combineren labels verbergen?
Zet het eens op: "Taakbalkknoppen nooit combineren"