Meerdere filmpjes op éénzelfde DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

poorterke

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Beste Lezers,

Ik beschik over het softwareprogramma Pinnacle Studio Plus versie 11.
Besturingssysteem is Vista home premium (SP2).

Probleemstelling??

Ik wil meerdere filmpjes op éénzelfde DVD plaatsen, maar dat lukt niet.
Telkens ik een DVD (met reeds één filmje erop) gebruik om een tweede filmpje erop te branden krijg ik de melding dat alle bestaande bestanden zullen worden gewist.
Welke instelling moet ik instellen om dit te verhinderen??
Of weet ik iets essentieëls niet in verband met DVD's branden??

Ik gebruik DVD's van het type DVD+rw 4.7 GB/120min.
Moet men dergelijke schijfjes eerst formatteren alvorens men ze een eerste keer gebruikt??

Dank op voorhand.

Meermaals branden op hetzelfde medium, zij het cd of dvd, heet "multi-sessie". Als je gewoon bestanden op een cd of dvd zou branden, kun je deze perfect "open laten" zodat je er nadien nog kunt bij branden.

Het probleem bij een DVD met video op is dat er een bepaalde structuur moet gevolgd worden opdat je DVD-speler het zou snappen. Als je een video-DVD in je verkenner zou openen, zou je bijvoorbeeld de mappen "video_ts" en "audio_ts" ontdekken. In "video_ts" staan je .vob-bestanden (en consoorten) die je videomateriaal en je dvd-structuur bevatten.

Als je een extra filmpje wil hebben op je dvd, zul je die er dus niet gewoon kunnen bijzetten zoals met documenten. De hele structuur moet opnieuw geschreven worden en de mappen video_ts en audio_ts moeten opnieuw aangemaakt worden (samen met de bestanden erin).

Je zou dit kunnen oplossen door je videomateriaal uit te voeren naar een MPEG-2 indeling (één los .MPEG-bestand) en dan het MPEG-bestand op een DATA DVD-indeling te branden. Er is een mogelijkheid dat je DVD-speler dit ondersteunt. Dan kun je er nadien nog een aantal MPEG-bestanden bijzetten.

Op je andere vraag: je moet een DVD niet formatteren vooraleer je hem een eerste keer gebruikt.

Laatst bewerkt:
Dank voor je vlugge reactie.

Ik geraak er ook niet uit om mijn gewone VHS-banden over te zetten op mijn externe Hard Disk en deze met Pinnacle Studio te bewerken om ze vervolgens op een DVD te branden.

Moet ik daarvoor tussen de videorecorder en de usb-aansluiting van mijn laptop een apparaatje plaatsen om de VHS-beelden om te zetten in andere signalen??
Op de website van Pinnacle lees is iets over "Dazzle Video Creator".

Kun je mij geen link geven naar een verstaanbare handleiding??

Momenteel lees ik de handleiding over Pinnacle Studio Plus.
't Is moeilijke materie, vooral met al die technische termen en afkortingen zoals VCD, S-VCD en zoveel meer.

Waarvoor nu al dank.

Wel, ik ben geen expert ter zake, maar ik heb het even voor je opgezocht. En er is blijkbaar meer dan één mogelijkheid.

Laat het ons even op dat apparaatje houden dat jij aanhaalde.

Er is inderdaad sprake van een klein apparaatje genaamd Dazzle DVD Recorder. Het heeft een usb-plugje langs de ene kant en aansluitingen voor een videorecorder aan de andere kant.

box_lg_dazzledvdrecorderIT_DU.jpg

http://www.pinnaclesys.com/PublicSi...ications/Tech+Spec+Dazzle+DVD+Recorder_DU.htm

Je moet ook eens kijken welke uitgangen je videorecorder (VCR) allemaal heeft. Een scartpoort (met de vele pinnetjes) of eventueel een gelijksoortige poort als je op het fotoo'tje hierboven ziet staan (met wit-rood voor de audio en geel voor video) (RCA) zodat je weet met welke kabel je het toestelletje met je videorecorder kunt verbinden. Vraag raad in een computerwinkel zou ik zeggen :D

Het gaat blijkbaar wel traag, maar de kwaliteit blijkt heel goed. Misschien toch de aankoop waard dat apparaatje?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan