Meerdere form's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Beste

Ik zit met een probleem bij meerdere form's . Ik heb eerst een login form wanneer de login juist is opent deze eerst een ander form en sluit hij de login form af. Maar dan sluit hij heel de applicatie af wat niet zou mogen natuurlijk :p Nu dacht ik: Als ik nu het login form hide dan is deze in het zicht weg en blijft de applicatie draaien maar dan zit ik met het probleem dat wanneer de applicatie echt moet afgesloten worden (bv:kruisje boven aan) gaat dat niet want het login form staat nog steeds op de achtergrond te draaien.

Hoe los ik dit het beste op?

Bram
 
Hallo,

Dit is simpel op te lossen, in je login form:
Code:
this.Hide();

en op je 2de form, in het form closing event:
Code:
Application.Exit();

Hoop dat dit helpt.

Woellie123
 
Zo simpel is het nog niet :p

Ik heb iets vergeten vermelden.

Er zijn nog meerdere form's stel nu dat je van Login form naar form 2 gaat en dan naar form 3 dan moet form 2 ook gesloten worden dus dan ga je op jou mannier nooit in form 3 geraken omdat je de applicatie in het form 2 al af zet.

Ik ben nu tijdens het typen op een idee gekomen.

Als ik nu nog is een bool variabele aan maak en deze default true zet en false maak wanneer ik een ander form oproep en dan na gaan of de bool op true op false staat. Wanneer de bool true is mag de application volledig afgesloten worden.

Wat denk je hier van???
 
Hallo,

Dus je wilt als je form3 én form2 open hebt, en je sluit form2, dat form3 gewoon blijft functioneren?
Dan zul je zoiets kunnen gebruiken:

Code:
            bool opened = true;

            while (opened == true)
            {
                foreach (Form form in Application.OpenForms)
                {
                    if (form.GetType().Name == "Form3")
                    {
                        Application.DoEvents();
                        opened = true;
                    }
                    else
                    {
                        opened = false;
                    }
                }
            }

Misschien dat je hier iets aan hebt, met deze code kijk je als form3 openstaat, is dat niet zo, sluit het programma af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan