• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere formules in een kolom cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJo

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2021
Goedendag,

ik heb nu een vraag of er meerdere formules in één kolom cellen geplaatst kunnen worden?

eerder heb ik de vraag gesteld en oplossing gekregen (heel fijn) om een locatienummer in te voeren en dat dan automatisch de naam van een afdeling verschijnt, dit werkte wel in excel 2016 (prive comp) maar op mijn werk computer staat excel 365 daar werkte deze formule niet. Dus eigenlijk stel ik de vraag nu iets uitgebreider en dan voor de versie office 365.

Ik wil dus in kolom D diverse locatienummers plaatsen en dat dan in kolom E de juiste afdeling verschijnt, wat dus wil zeggen dat er in één kolom meerdere formules komen, is dat uberhaupt mogelijk?

ik doe in de bijlage een voorbeeld van wat ik wil.

alvast hartelijk dank en vriendelijke groet,
Jan.

Bijlagen

Excel 365 is nieuwer dan 2016 dus daar zouden formules gewoon in moeten werken.

Waar staat de lijst met locatiecodes en fabrieken die daarbij horen? Dan kun je bijv. met een VERT.ZOEKEN functie fabriek bij een locatiecode zoeken.

Hoi Alex,

er is niet echt een lijst met locatiecodes en fabrieken die daarbij horen, deze werkorders komen uit een work management systeem (Maximo). ik doe een knipje in de bijlage voor de beeldvorming.
Zou het werken wanneer ik gewoon een lijst maakt? en zo ja, waar kan ik die dan het beste opslaan?

groet, Jan

Bijlagen

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    67 KB · Weergaven: 23
hallo Jan, de codes die ik zie zijn allemaal uniek. hoe ga je daar een fabriek bij vinden?

leg eens uit wanneer een code aan een fabriek gekoppeld is. en anders om.

Hoi Sylvester,

in de bijlage een kopie van het bestand zoals ik het gebruikt voor het inplannen van de werkzaamheden van de Electro werkzaamheden, wellicht geeft dat meer duidelijkheid.

het zijn unieke nummers inderdaad, er zijn er wel meer dan duizend in totaal. Het zijn namelijk locaties nummers van diverse Equipment die in de fabrieken zitten.
Maar de eerste 2 getallen geven aan in welke fabriek (kostenplaats), dus alle equipment locatie's beginnend met:

01%,03%,10%,13%,31%,33%,42%, zijn kostenplaatsen van de CRUSH

07, 37, 51, 52, 61 zijn kostenplaatsen van de Raffi

21, 22, 23, 24, 26 zijn kostenplaatsen van de AEBT

05 is de kostenplaats van het CHP (ketelhuis)

14 is de kostenplaats van M&R

54 is de kostenplaats van het Lab

70 is de kostenplaats van de AWZI

Het lijkt voor mij bijna onmogelijk, maar ik heb al zoveel indrukwekkende dingen gezien in Excel dat ik de vraag hier toch maar neergelegd heb.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Ad1957,

helaas werkt jouw formule niet helemaal zoals ik wil, locatie 23- geeft wel AEBT aan, maar locatie 21- geeft dan weer crush aan. 21- is AEBT zeepier en 21-02976-01 is het overstorthuis van de zeepier.

Lastig om uite leggen hoe dat allemaal zit, maar ik denk dat je wel een beetje beeldvorming heb nu. wederom bedankt alvast. In het bericht hierboven heb ik een kopie van het bestand wat ik gebruikt in de bijlage gedaan.

Laatst bewerkt:
probeert deze eens: zie gele cellen
ps 1 dat tabelletje had je beter zelf toe kunnen voegen ipv hier een hoop getyp voor niets.
ps 2 verplaats het tabelletje naar een plek die jou uitkomt.
ps 3 het werkt voor 365

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen Excel 365.
Gezocht naar een oplossing Met VBA.
Mochten er verbeterpunten/suggesties zijn voor de code dan hoor ik het graag.

Bijlagen

TOP!!!

het werkt, ik was zo dom geweest om enkele afdelingen te vergeten en ook die heb ik er bij gezet en werkt.
Ben een blij mens.

AD1957, Sylvester en Alex, vriendelijk dank voor jullie hulp.

Groet, Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan