• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere formulieren afprinten

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Ik heb een formulier gemaakt waar ik door een nummer in te vullen bepaalde gegevens van personen uit een databank haal.
Omdat ik nu van 200 personen die formulieren moet afprinten zoek ik opdrachtknop/formule/macro waarmee ik kan bepalen om bv.

Formulieren 1 tot en met 200 af te printen (dus het ingevulde formulier).

Is dit mogelijk ?

MBBS, Ja hoor dit zou mogelijk moeten zijn. Als je ergens in je sheet die lijst met 'nummers' hebt staan, zou je dmv een lus door deze nummers kunnen lopen en steeds in die cel laten plaatsen waar je het anders handmatig zou doen. Vervolgens geef je de printopdracht en ga je naar het volgende nummer. Enzovoorts...

Voorbeeld: (geef de cel waar je het nummer zet een 'naam'. Hier gebruikt: 'Nummer')

Code:
Sub ZoekEnPrint()

for i = 1 to 200
          Range("Nummer").value = cells(i, 1).value 
          activesheet.printout
     next i

End Sub
(let op! Dit is voorbeeldcode!!!)

Groet, Leo

Bedankt voor uw info maar ik geraak er maar niet uit (mijn hoofd kun je al vergelijken met een ballon)... :shocked:

In bijlage het bestand.

Nu ben ik ook nog op zoek naar een middel om de optie te laten verschijnen als de deelnemers minderjarig zijn.
Nu heb ik al geexperimenteerd met de datum te converteren naar serieel getal maar ik krijg het niet in orde.
De datum van vandaag krijg ik niet in een serieel getal.
En hoe moet ik die berekening maken om het ook in de toekomst te kunnen verifiëren.

Bijlagen

MBBS, Het afdrukgedeelte zal ik morgenavond ff bekijken. Voor nu alvast de formule voor het 'Minderjarig' (cel AF15) op je 'formulier A'....
Code:
=IF(DATEDIF(Q15;TODAY();"y")<18;"Minderjarig";"")

NL: =ALS(DATUMVERSCHIL(Q15;VANDAAG();"y")<18;"Minderjarig";"")
Dat werkt een stuk netter dan weer een hele berekening op een aparte sheet.

Groet, Leo

MBBS, Het afdrukgedeelte zal ik morgenavond ff bekijken. Voor nu alvast de formule voor het 'Minderjarig' (cel AF15) op je 'formulier A'....
Code:
=IF(DATEDIF(Q15;TODAY();"y")<18;"Minderjarig";"")

NL: =ALS(DATUMVERSCHIL(Q15;VANDAAG();"y")<18;"Minderjarig";"")
Dat werkt een stuk netter dan weer een hele berekening op een aparte sheet.

Groet, Leo

Is inderdaad een hééél stuk netter en overzichtelijker !

MBBS, Hierbij je bestandje retour. Ik heb het codeblokje toegevoegd dat zorgt voor het afdrukken van je HELE database. Aub niet meer de namen van de sheets veranderen, of je moet het ook meenemen in de code!

Kijk maar of dit is wat je bedoelde...

Groet, Leo

Bijlagen

MBBS, Hierbij je bestandje retour. Ik heb het codeblokje toegevoegd dat zorgt voor het afdrukken van je HELE database. Aub niet meer de namen van de sheets veranderen, of je moet het ook meenemen in de code!

Kijk maar of dit is wat je bedoelde...

Groet, Leo

Leo,

Welgemeend hartelijk dank.
Bespaart me tijd en moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan