Meerdere foto's in 1 jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milousolange

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2012
Mijn vader heeft een tijd geleden een nieuwe SD kaart gekocht en deze voor gebruik niet geformatteerd. Toen heeft hij een hele tijd deze SD kaart gebruikt en achteraf kwam hij erachter dat de camera (Canon EOS 1000D) alle foto's die genomen waren als 1 JPEG bestand heeft opgeslagen. Nu heeft hij een bestand van bijna 2 GB waar hij niets mee kan en hij is hierdoor dus ook veel foto's kwijt.

Ik heb een foto recovery programma gebruikt maar die herstelt, logisch, één groot bestand en daar schiet ik dus niets mee op.

Ik hoop dat iemand hier een idee heeft want als ik op google zoek kom ik niet tot een oplossing of een programma dat ik kan downloaden.

Alvast bedankt voor de hulp!

Raar, nog nooit van gehoord.

Probeer eens op dezelfde kaart (zonder formateren) een RAW + Jpeg te maken?

Bedankt voor je reactie. Het rare van het verhaal is dat de foto's van een tijd daarna wel gewoon losse JPEG bestanden zijn en de kaart nu dus gewoon functioneert. Nu zit ik alleen met een JPEG van bijna 2 GB waarin veel foto's 'verloren' zijn gegaan.

Misschien zitten de goede JPEG bestanden er wel nog in, en is het mogelijk om ze uit elkaar te halen.

Ik wil wel een poging doen, als het lukt om het bestand bij me te krijgen

Ik denk dat de foto bestanden nog wel in het JPEG bestand verscholen zitten, bij een voorvertoning laat hij ook 1 foto zien en in het herstelprogramma (recuva?) zag ik ook dat veel foto's overschreven waren door dat IMG bestand, wat mij doet vermoeden dat ze er wel in zitten alleen zit het probleem hem dan in het splitsen.

Als ik daar hulp bij zou kunnen krijgen graag natuurlijk. Maar als je een advies hebt voor een programma wil ikhet ook wel zelf proberen. Dan ligt de tijdsinvestering bij mij in plaats van bij jou.

Ik denk niet dat er zomaar programma's zijn voor dit probleem. Ik vind het geen probleem om er tijd aan te spenderen, ik denk dat het voor mij niet veel tijd kost

Ik ben op dit moment op vakantie en daardoor niet in het bezit van mijn eigen pc waar ik wel FTPprogramma op heb staan, de laptop die ik leen heeft geen FTP zou ik het dan eventueel kunnen mailen via wetransfer?

Helaas, het internet is hier zo langzaam. Ik ben bang dat het nog een weekje moet wachten tot ik terug ben op een plek met normaal internet....

Ik ben inmiddels ook weer terug van vakantie, als je je e-mailadres achterlaat, zal ik je een berichtje sturen

@Milousolange
Geen mailadressen in berichten plaatsen a.u.b.
Je kunt TheLizard mailen via zijn profiel, klik op z'n naam en kies @ Verstuur E-mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan