meerdere FTP servers in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hallo

Mijn zoon en ik hebben get gemak en nut van een FTP server ondervonden en willen dat dus bijde op onze pc gebruiken.

Nu één probleem ik krijg er één aan de gang maar de tweede niet.

De ene server gebruikt de standaard port(21) en heb ik doorgemapt omdat ik achter een router zit.

De tweede heb ik port 22?? van gemaakt en ook doorgemapt naar de andere pc.
En deze krijg ik zoniet aan de gang doe ik iets fout met die port moet dat een andere zijn ofzo??

Groetjes Frank.

Je geeft dan toch wel een poort op als deze afwijkt van de standaardpoort of misbruik je je browser als ftp client? Dan wordt het ftp://gebruiker:wachtwoord@serveradres:poortnummer

Let wel op als je op de tweede probeert te komen dat je het zo moet doen:

"ip nummer":Poortnummer

en dat hoeft bij poort 21 niet

Geplaatst door caveman
Je geeft dan toch wel een poort op als deze afwijkt van de standaardpoort of misbruik je je browser als ftp client? Dan wordt het ftp://gebruiker:wachtwoord@serveradres:poortnummer

Ik gebruik dan idd de brouwser om ff locaal in te loggen
en te zien of ik er in kom.Dit doe ik dan met ftp://10.0.0.160 en krijg dan bij de werkende pc braaf een inlog venster voor wachtwoord.

Geplaatst door Arjan99
Let wel op als je op de tweede probeert te komen dat je het zo moet doen:

"ip nummer":Poortnummer

en dat hoeft bij poort 21 niet

In de adres regel van de brouwser??

Oke nu lukt het wel met ftp://10.0.160:10060
Heb een heel hoog poortnummer aangemaakt.

Maar dit probeer ik dus hier in het netwerk locaal.
Hoe log ik dan in van buitenaf met mijn "echte" ip nummer?

ftp://ip nummer:10060

Maar opletten als iemand een firewall heeft en erop wil kijken kan dit niet gemakkelijk omdat die poort gesloten is.

op welke poort zou het dan kunnen dat men geen last heeft van een eventuele firewall?

ja dat is bij mij dus ook het probleem mar volgens mij is er iets mogelijk om iets van passief mode in te schakelen voor mensen die achter een firewall zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan