• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere Functies financiele admin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smietje

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2016
Hallo,

Ik heb een export gedaan van mijn bankrekening, (heb deze even ingekort en aangepast om hier te posten) zie bijlage.

Sheet 1 bevat de data, en het is de bedoeling dat deze goed in het overzicht komt. Ik heb de vragen opgesplitst.

• Is het mogelijk dat als je de lijst van omschrijvingen in het rode vak komt van het overzicht en als je er later een omschrijving toevoegd aan de sheet 1 dat deze dan automatisch in het overzicht komt?
  • Tevens vraag ik me af of het mogelijk is om elke selectie van een omschrijving opgeteld in het juiste veld kan komen van het overzicht, rekenend houden met de maand en of het bij of af is.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en of iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb deze vraag bij excel geplaatst maar het kan ook zijn dat ik deze bij VBA moet beleggen.

hoop dat iemand mij hiermee kan helepen? (als het uberhaupt mogelijk is?)

mvg Bjorn

Bijlagen

Super

Super bedankt, ik ben wat op weg geholpen maar heb een paar vragen...

Heb geprobeerd de pivotchart na te maken maar bij mij blijven het dagen ipv maanden,

Heb nu die van jou gebruikt maar heb de data aangevult maar deze worden niet vanzelf meegenomen in het overzicht... wat kan ik doen?

Het is gelukt door de range aan te passen :)

Wat ik wel mis is de opsomming, deze wordt zowel van erbij als er af opgeteld... lijkt me niet de bedoeling.... kan ik dit aanpassen?

Laatst bewerkt:
Hoi Smietje,

In het rood mijn antwoorden.

"Heb geprobeerd de pivotchart na te maken maar bij mij blijven het dagen ipv maanden" Door op een willekeurige datum in de kolommen van de draaitabel rechts te klikken krijg je een menuutje te zien waarin je kunt kiezen voor groeperen en degroeperen, daar kun je de datum omzetten in bijvoorbeeld maanden.

"Heb nu die van jou gebruikt maar heb de data aangevult maar deze worden niet vanzelf meegenomen in het overzicht... wat kan ik doen?" Ik lees dat het je gelukt is om het bereik aan te passen. Dit kunt je ook automatiseren. 2 mogelijkheden: 1 De data in tabelvorm zetten en hier vanuit de draaitabel naar verwijzen. 2 Een benoemd bereik maken met een dynamische formule naar de de data (=VERSCHUIVING) Ik heb de laatste optie verwerkt in het voorbeeld bestand, bereiknaam: "Data".

"Wat ik wel mis is de opsomming, deze wordt zowel van erbij als er af opgeteld... lijkt me niet de bedoeling.... kan ik dit aanpassen?" Dit komt omdat Excel het bedrag niet als negatief ziet enkel doordat er "Af" staat voor het bedrag. Er zijn veel mogelijkheden om dit te omzeilen, in mijn voorbeeld heb ik een hulpkolom toegevoegd aan de data die dit nu corrigeert. De bedragen in deze kolom worden nu in de draaitabel gebruikt. Nu zijn de sommen in de totalen ook gecorrigeerd!

Bijlagen

Heel erg bedankt voor de ondersteuning... ben redelijk eind op weg geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan