Meerdere gebruikers kunnen niet meer in database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annelinde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hallo,
Eerst zal ik me even kort voorstellen, ik ben nieuwe hier op het forum. Ik werk al zo'n acht jaar met Access en ik vind het het beste database programma wat er is, ook al heeft het zijn beperkingen. De open structuur is erg gebruiksvriendelijk waardoor ook mensen die niet zo goed zijn in Access er wat mee kunnen. Maar goed, nu het probleem:
In een van de Access databases die ik aan het (om)bouwen ben geweest, zit nu een foutmelding, en ik dacht misschien dat een van jullie een oplossing weet want ik weet het effe niet meer. De database wordt gebruikt door een bedrijf die de database op de server heeft staan, vanuit daar openen alle medewerkers de database. Het probleem is nu dat als iemand een nieuw record aanmaakt in een bepaald formulier (niet in andere formulieren), dat de anderen dan niet meer in de database kunnen. Ik heb al vanalles geprobeerd, het enige wat werkt is dat er een aparte front- en backend gebruikt worden (tabellen in een aparte database) en dat de gebruikers elke keer een andere front gebruiken, dus dat je meerdere fronts op de server of pc zet. Maar dit vinden ze te omslachtig natuurlijk. Ik had ook iets gevonden over RecordLocs, een instelling waar dit mee ingesteld wordt, maar die staat overal goed. Hebben jullie dit wel eens gehad of weet je waar het aan kan liggen?
Groeten,
Annelinde

Ik heb al vanalles geprobeerd, het enige wat werkt is dat er een aparte front- en backend gebruikt worden (tabellen in een aparte database)
Als je al acht jaar met Access werkt zou je moeten weten dat dit de enige juiste manier is om met Access te werken.
... en dat de gebruikers elke keer een andere front gebruiken, dus dat je meerdere fronts op de server of pc zet.
Nee, dat moet juist niet. Ieder een eigen FE en 1 BE op de server waar iedereen aan connect.