Meerdere gebruikers op 1 database

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Hallo,

2 van mijn collega's werken met een database (afzonderlijk opgeslagen onder hun eigen naam) terwijl ze dezelfde werk doen. Aan mij is gevraagd om hiervan 1 database van te maken en toegang te geven voor meerdere gebruikers (10). Een aantal van de gebruikers zitten op een ander locatie. Is het mogelijk dit op een netwerk te zetten, zodat het mogelijk wordt om tegelijk dezelfde database te gebruiken en eventueel te muteren? zo ja, wat zijn de eventuele mogelijkheden?

Momenteel werken we nog met office 2003, maar volgend jaar stappen we meteen over naar 0ffice 2010.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Elvanlim :confused:

1 van de redenen om een database te gebruiken is nou juist dat je er met meerdere mensen tegelijk aan kunt werken.

Je kunt de database gewoon vanaf een netwerk gebruiken en beschikbaar stellen voor meerdere gebruikers.

Bedankt voor jullie response:thumb: Ik ga het uitproberen.

Elvanlim

Wat zou voor mijn Multi-user database de hoofdrede zijn om de database te splitsen in een FE en BE? Tot nu toe werkt het aardig zonder te splitsen.

Bij een gesplitste database ben je veel flexibeler met onderhoud en storingen. Je hoeft dan nauwelijks de productie stil te leggen.

Mocht je verder nog vragen hebben open dan een eigen topic, Het is niet netjes om in te breken op een topic van een ander. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan