Meerdere gebruikers tegelijkertijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mytroen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2008
Berichten
3
Ik heb thuis 3 computers met XP home en 1 computer met XP prof (met alle gebruikers).
Ik wil graag met de 3 computers van XP home op de computer van XP prof willen komen.
Dit lukt wel met extern bureaublad, maar dan kan je maar op 1 account tegelijk zijn aangemeld. Ik wil graag dat ik met alle computer op verschillende gebruikers accounts kunnen inloggen (allemaal verschillende accounts). Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit zou kunnen doen?:cool:

Alvast bedankt,

Mytroen
 
XP eraf, windows 2003 met terminal server gaan draaien
 
Hoi....:)

Dus je wilt met 3 mensen tegelijkertijd nota bene met ieder hun eigen account op 1 pc kunnen werken.....ummmm....als je nu eens logisch nadenkt..wat denk je zelf?


ED..:)
 
Wat Ellasar zegt is zeker een mogelijkheid alleen de extra licenties lopen dan wel enigszins in de eurootjes denk ik...:)

ED
 
Of met virtual PC 3 virtuele machines op de XP-Pro bak laten draaien en dan op die machines laten inloggen (nuttig is het niet maar he het is een manier om mat 3 man op 1 fysieke bak te werken....)
 
Tsja...ik weet niet wat de achterliggende intentie is om met 3 man sterk die in feite al hun eigen pc hebben toch tegelijkertijd op een andere pc te willen zitten...maar als het alleen maar is om bestanden en zo uit te wisselen kun je ook gewoon alles delen....

ED..:)
 
Hoi....:)

Dus je wilt met 3 mensen tegelijkertijd nota bene met ieder hun eigen account op 1 pc kunnen werken.....ummmm....als je nu eens logisch nadenkt..wat denk je zelf?


ED..:)

Ja maar wel ieder op een andere computer en dus niet op dezelfde:p
 
hehe...DAT had ik wel begrepen natuurlijk....maar nog geen antwoord op mijn vraag..:p

ED
 
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag.....namelijk...waarom wil je dat ?

en...dat het kan...heb je al kunnen opmaken uit wat er is geantwoord..

Bij mij op het werk loggen ook meerdere mensen nota bene van thuis remote in op de server..no problem...:)

ED
 
Het kan wel, maar alleen met een gehackte termsrv.dll

hier kun je hem downloaden. Het is inclusief installatie-programma en installatie-instructies (in het Engels).

Alternatieve plaats om te kijken voor instructies en de gehackte termsrv.dll: hier

Geen verdere ondersteuning van mijn kant: Ik weet dat het kan, maar getest heb ik het niet.

PS: M.b.t. dat verhaal van op school: Het lijkt mij véél waarschijnlijker dat daar gebruik wordt gemaakt van de oplossing waar Ellasar het over had: Een terminal-server, dus geen XP computer.
PS2: De computer mag niet in een domein zijn ondergebracht. De XP Professional computer bij jou thuis zal wel voldoen aan die voorwaarde, omdat je geen Windows-server hebt in je netwerk.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan