Meerdere gebruikersaccounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghilezz

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Heey

k heb nu mn eigen account gemaakt op xp. de computer bestaat nu uit mijn account en die van mijn ouders. op mijn ouders account staan allerlei programma's die ik niet wil hebben op mij account. maar toch staan ze ook bij mijn account. hoe kan ik die verwijderen zonder dat ze ook van mn ouders account worden verwijderd??

Nu achteraf kan dat niet meer zonder de progjes te herinstalleren.
Als je meer dan 1 account hebt, vraagt windows tijdens de installatie of het wordt geinstalleerd voor de huidige of voor alle gebruikers.

Wat je nu achteraf kunt doen, is de snelkoppelingen van je buroblad verwijderen, en eventueel ook uit je startmenu.
Dt laatste weet ik niet zeker.
Probeer eens om in het start menu de naam van een progje te wijzigen of 1 onbelangrijk progje te verwijderen.
Kijk dan op het 2e account wat er is gebeurd.

ok k kijk wel.. maar toen k msn van mijn account verwijderde ging hij ook van die andere

en als ik probeer ze uit de menu start te krijgen dan staat er dat het effect heeft op alle andere accounts.. maar hoe werkt dat dan??

Je start menu word opgebouwd uit 2 verschillende mappen

[documents & Settings]\Jouw Accountnaam\Menu Start
[documents & Settings]\All Users\Menu Start

All users zegt het al, hierin staan alle onderdelen die voor elke gebruiker op de pc gelden.
Zodra jij wat uit de "All Users" weggooit gooi je dat ook voor alle anderen weg (daar komt de melding vandaan), als je wat uit "Jouw Accountnaam" weggooit gooi je dat alleen voor jezelf weg

Om er voor te zorgen dat je het voor 1 gebruiker weggooit moet je de snelkopeling uit de All Users verplaatsen naar de Accountnamen van anderen die het programma moeten houden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan