• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere gegevens weergeven cirkeldiagram

Status
Niet open voor verdere reacties.

znight

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2010
Mensen,

ik heb het volgende probleem.

Ik wil een cirkeldiagram hebben waarin het % staat en het aantal. (ABC Analyse)

Ik heb volgende gegevens:
Locatie percentage aantal bedrijven
A-locaties 80 9
B-locaties 15 20
C-locaties 5 180

Op dit moment heb ik een cirkeldiagram met daarin de percentages. Nu wil ik echter dat naast het percentage, het aantal bedrijven komt te staan. (in dezelfde cirkeldiagram)

Ik weet echter niet hoe ik dit moet doen. Kan iemand mij hiermee helpen?

groeten,
znight

je aantallen en percentages komen wat vreemd over dus ik neem aan dat het 2 afzonderlijke reeksen

heb je al eens naar een ringgrafiek (donut graph) gekeken die kan meerdere reeksen aan maar lijkt verder wel op een cirkeldiagram

Bijlagen

je aantallen en percentages komen wat vreemd over dus ik neem aan dat het 2 afzonderlijke reeksen

heb je al eens naar een ringgrafiek (donut graph) gekeken die kan meerdere reeksen aan maar lijkt verder wel op een cirkeldiagram

ja ik zie dat hij de getallen inderdaad raar heeft neergezet...

a-locatie is 80% 9 bedrijven. (dus 9 bedrijven zijn verantwoordelijk voor 80%)
b-locatie is 15% 20 bedrijven
c-locatie is 5% 180 bedrijven

ik wil idd zoals je zegt 2 reeksen in 1 cirkel krijgen. Zoals jij de ringgrafiek gemaakt hebt, is zeker een optie om te gebruiken. Ik weet niet of het ook mogelijk is om ipv 2 ringen, 1 ring te gebruiken met beide gegevens? zo niet, dan gebruik ik die van jou, want die zou ook goed werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan