• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere grafieken in 1 overzicht, mbv legenda aan/afvinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.van.tilburg

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
Beste Helpmij.nl,

Hopelijk kunnen jullie me helpen..
ik probeer al een tijdje meer (6) grafieken in 1 grafiek te verwerken. op zich niet moeilijk maar ik wil hier wat extra's mee...

Ik wil graag met behulp van de legenda de verschillende reeksen aan- en af kunnen vinken (dat er dus meer / minder gegevens worden getoond)
vink bijvoorbeeld reeks 1 t/m 5 uit en toon alleen reeks 6 (totaalbedragen) in de grafiek.

Ik weet dat het mogelijk is, maar ja.. waar ik het heb gezien...

Alvast bedankt voor het kijken / de hulp,

groeten,
ramon

K'zou zeggen dop hier eens een voorbeeld neer, hoeven we dat in ieder geval niet meer te maken.

voorbeeld!

Hoi Ad,

sowieso al bedankt voor de snelle reactie. ik heb een voorbeeld ingesloten.
de brongegevens (tabel) en (mbv f11) het bijbehorende grafiekje.

rechts staat de legenda, hier zou ik graag een aan-afvinkoptie willen zien, dan kun je per systeem zien (of gecombineerd / totaal) wat de doorbelasting is.

Ik neem iig aan dat je een dergelijk voorbeeld bedoelt. Ik heb wel eens de oplossing 'live' gezien maar kan deze documenten niet meer vinden (en dus ook geen voorbeeld hiervan; maar anders had ik daar de kunst kunnen afkijken).

nogmaals dank voor het kijken,
gr ramon

Bijlagen

Ik heb jouw bijlage nog niet kunnen bekijken, maar misschien kan je een draaigrafiek op basis van een draaitabel maken. Die zijn heel flexibel en je kan aanklikken wat je wil en wat niet.

Wigi

Ik heb jouw bijlage nog niet kunnen bekijken, maar misschien kan je een draaigrafiek op basis van een draaitabel maken. Die zijn heel flexibel en je kan aanklikken wat je wil en wat niet.

Wigi

of je zal naar een oplossing middels VBA moeten uitwijken, waar je bv. middels een checkbutton aanduidt wat je wil zien, en dan die gegevens verbergt of toont.

draaitabel en -grafiek

Hoi Wigi,

Ik heb geen ervaring met draaitabellen dus ben ik eea aan het uitproberen. Zo te zien kom ik wel een eind verder. Ik probeer het even verder uit dus.

bedankt!
groeten,
ramon

Ik heb snel een voorbeeldje bijgedaan van wat ik bedoelde in mijn eerdere post.
De benodigde code is eerder minimaal.

Bijlagen

Alvast dank!

Beste Ad en Finch,

Ik ga as vrijdagmiddag met een collega eea uitproberen; draaitabel en VBA.
Ik laat het weren of het lukt (en waarmee het is gelukt)

gr raymond

hoi Ad, Wigi en Finch,

Ik heb het voorbeeldje gezien en ben in mijn nopjes! Zo wil ik het ook.. Als ik kijk naar VBA (waar ik geen ervaring mee heb.. ) Ziet er eenvoudig uit. Ik kom er denk ik wel aan uit.
'k laat het weten
groet.

opgelost

heren,

Gelukt! Een collega van me kon goed met VBA overweg (nu ben ik ook aan het testen of het mezelf lukt)

dus: met VBA is het gelukt;

Bedankt voor jullie hulp. Het ziet er fraai uit!

Private Sub CheckBox1_Click()
Sheets("Doorbelasting").Columns(38).Hidden = Not CheckBox1.Value
End Sub

Private Sub CheckBox2_Click()
Sheets("Doorbelasting").Columns(39).Hidden = Not CheckBox2.Value
End Sub

Private Sub CheckBox3_Click()
Sheets("Doorbelasting").Columns(40).Hidden = Not CheckBox3.Value
End Sub

Private Sub CheckBox4_Click()
Sheets("Doorbelasting").Columns(41).Hidden = Not CheckBox4.Value
End Sub

Private Sub CheckBox5_Click()
Sheets("Doorbelasting").Columns(42).Hidden = Not CheckBox5.Value
End Sub

Private Sub CheckBox6_Click()
Sheets("Doorbelasting").Columns(43).Hidden = Not CheckBox6.Value
End Sub

Private Sub CheckBox7_Click()
Sheets("Doorbelasting").Columns(44).Hidden = Not CheckBox7.Value
End Sub

Beste Finch,
Ik heb een hetzelfde gemaakt met een keuzelijst, maar deze is ook heel mooi.
Waarmee heb je die checkboxes gemaakt? Ik zie geen VB formulier?
Dank

Beste Finch,
Ik heb een hetzelfde gemaakt met een keuzelijst, maar deze is ook heel mooi.
Waarmee heb je die checkboxes gemaakt? Ik zie geen VB formulier?
Dank

Gewoon met het active-x checkbox component. Kan je ook rechtstreeks op een werkblad zetten. Binnen Excel 2003 of eerder activeer je eerst de werkbalk "werkset besturingselementen", daar kan je vervolgens je activex element kiezen en de eigenschappen aanpassen.

In Excel 2007 vind je deze op de tab ontwikkelaars als activex component om in te voegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan