• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere hyperlinks openen vanuit Excel door VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Hallo,

Ik wil graag meerdere hyperlinks in 1 keer openen vanuit Excel d.m.v. VBA. Ik heb in Cel E7 t/m E35 hyperlinks staan. Het aantal kan wijzigen. De ene keer staan er 3 hyperlinks en de andere keer 10. Deze wil ik d.m.v. 1 druk op de knop in 1 keer kunnen openen. Wie kan mij helpen aan een goed VBA code?

Deze?

Code:
Sub GoHyperlink()
    Dim hl As Object
    For Each hl In Range("E7:E35")
        If hl.Value <> "" Then
            hl.Hyperlinks(1).Follow
        End If
    Next
End Sub

Deze?

Code:
Sub GoHyperlink()
    Dim hl As Object
    For Each hl In Range("E7:E35")
        If hl.Value <> "" Then
            hl.Hyperlinks(1).Follow
        End If
    Next
End Sub

Bedankt voor je reactie! Helaas krijg ik nog wel steeds een foutmelding, namelijk: "Fout 9 tijdens uitvoering: Het subscript valt buiten het bereik". Vervolgens wordt ik naar VBA gestuurd en kleurt de volgende regel geel: "hl.Hyperlinks(1).Follow"

Enig idee wat ik fout doe?

Dat kan ik zonder het document te zien zo niet zeggen. Hier werkt het prima. Ik gebruik overigens Office 2010.

Dat kan ik zonder het document te zien zo niet zeggen. Hier werkt het prima. Ik gebruik overigens Office 2010.

Ik denk dat dat komt doordat de hyperlink een formule is. Deze moet ik dus eerst omzetten naar tekst om er vervolgens een hyperlink van te maken. Hoe kan ik dat laatste doen middels een macro?

Als je een voorbeeld geeft van de formule zal ik er eens naar kijken.

Ok, dan heb ik liever even een voorbeeld document waarin dat staat.

Het bestand sturen gaat moeilijk, maar misschien is het volgende een optie:

De volgende macro maakt van de tekst in cel E8 een hyperlink. Deze kan ik openen met jou gegeven macro.
Range("E8").Select
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:=Range("E8").Value, SubAddress:= _
"", TextToDisplay:=Range("E8").Value

Echter moet ik bovenstaande regels 35 keer kopieren. Kan ik deze ook aanpassen, zodat er een range gepakt wordt (E8:E36)?

Dat zul je dan in een loop moeten doen. Even uit de losse pols:

Code:
For i = 8 to 36
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:=Range("E" & i).Value, SubAddress:= _
    "", TextToDisplay:=Range("E" & i).Value
Next

Dat zul je dan in een loop moeten doen. Even uit de losse pols:

Code:
For i = 8 to 36
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:=Range("E" & i).Value, SubAddress:= _
    "", TextToDisplay:=Range("E" & i).Value
Next

Bedankt voor je snelle reactie!
De hyperlink wordt nu in de actieve cel geplaatst, dat is niet de bedoeling. De hyperlink moet geplaatst worden waar eerst tekst stond (E8 t/m E36)

Ik heb aan je formule niets gewijzigd, alleen de loop er omheen geplaatst. Als voorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan