• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere (identieke)resultaten uit lijst zoeken en onder elkaar plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wtr3009

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Ik heb een excelvraagstuk omtrent een verlofregistratieformulier dat ik heb gemaakt in excel.
In het excelbestand kan met een keuzemenu een afdeling worden gekozen. Van deze afdeling dienen alle, aldaar werkzame, werknemers worden opgezocht in een lijst uit het tabblad met het personeelsbestand en onder elkaar geplaatst in een ander tabblad. (overige formules m.b.t. het ophalen van verlofgegevens zijn in deze casus niet van belang)
Wie kan mij helpen met een formule om uit tabblad 'personeelsbestand' alle namen te halen van een (bij tabblad 'verlofregistratie' gekozen) afdeling en deze onder elkaar te zetten op tabblad 'verlofregistratie'.

Ik heb een fictief voorbeeldbestandje bijgevoegd ter verduidelijking. In de rode cellen dient een formule te komen om bovenstaande te realiseren. Gelieve de lay-out van het bestand in stand te houden!

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Gr. Wtr3009

Bijlagen

Hallo,

Als ik het goed heb kun je hiermee uit de voeten.
Plaats in tabblad Verlofregistratie in cel A7 deze formule en sleep deze naar beneden.
Code:
=Personeelsbestand!I8
Met vr gr
Jack

Beste Jack,

Bedankt voor je reactie echter dit is geen antwoord op mijn vraag. Cel verlofregistratie!A7 dient afhankelijk te worden gemaakt van de validatie erboven m.a.w. welke afdeling de gebruiker heeft gekozen. Indien dit bijvoorbeeld de afdeling FINANCE zou zijn, dan zou ik in cel verlofregistratie!A7 graag de naam Renate(=personeelsbestand!I9) terug willen vinden en voor cel verlofregistratie!A8 de naam Pietje(=personeelsbestand!I10). Indien de afdeling OUTSIDE SALES wordt gekozen in cel verlofregistratie!L7 dan dient in cel verlofregistratie!A7 de naam Henkie(=personeelsbestand!I12) en in cel verlofregistratie!A8 de naam Rens(=personeelsbestand!I19) te komen staan.
Hiervoor heb ik getracht een formule te maken, maar dit lukt vooralsnog nog niet vandaar de vraag om hulp!

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk en weten jullie een oplossing.

EXTRA TOEVOEGING AAN VRAAGSTUK: Indien in kolom O van tabblad personeelsbestand een datum is ingevoerd voor een werknemer(dit houdt in dat hij/zij uit dienst is getreden) dan dient deze niet meegenomen te worden voor bovengenoemde vereiste lijst. Indien mogelijk dit gegeven ook in de formule te verwerken.

Nogmaals bedankt Jack voor de reactie, hopelijk heb jij en/of een andere forumgebruiker een oplossing voor bovenstaande.

Gr. wtr3009.

Beste Wher,

Dit is precies wat ik bedoel! BEDANKT!

Heb je voor onderstaande nog een toevoeging op de formule:

EXTRA TOEVOEGING AAN HET VRAAGSTUK: Indien in kolom O van tabblad personeelsbestand een datum is ingevoerd voor een werknemer(dit houdt in dat hij/zij uit dienst is getreden) dan dient deze niet meegenomen te worden voor bovengenoemde vereiste lijst. Indien mogelijk dit gegeven ook in de formule te verwerken.

Nogmaals dank!

Gr. Wtr3009.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan