• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere If-functies = Case?

Status
Niet open voor verdere reacties.

flupje

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Beste,

Ik zit met de verwerking van een database waarbij er 12 mogelijkheden zijn.
Voor elke voorwaarde moet een bepaald getal vermenigvuldigd worden met een respons. (in eerste WS)

In excel kan je echter maximaal 7 functies in elkaar steken. Ik dacht het te doen met de CASE-functie in VB.

Weet echter niet goed hoe je zoiets moet schrijven

Mvg

Filip

Bijlagen

Beste Flupje,

In Excel zijn diverse truukjes om die 7 niveau's te omzeilen. Helaas kan ik niet rarren vanaf het werk, wel zippen.

Richard

meerdere if functie

Flupje,

Gebruik twee kolommen G en H als hulpkolommen en zet in de eerste hulpkolom de "ALS" functie met de zeven voorwaarden en in de tweede hulpkolom de "ALS" functie met de vijf voorwaarden en zet in kolom F de som van deze twee kolommen.

Groet

Dirk

Met vertikaalzoeken? misschien zie voorbeeld - deze gebruiken in een formule.
Ik weet niet precies wat je te rekenen hebt.
Of even aangeven wat en hoe.

Bijlagen

Een zoektabel is inderdaad veel handiger en performanter dan 12 ALS functies. Zip je bestand eens, ipv. Winrar.

Heb het vroeger al gebruikt, maar was er geen fan van (alhoewel nu direct niet meer weet waarom niet). Thuis heb ik wel Winrar. Wie weet zet ik het er opnieuw op.

Bedankt

Sorry voor late reactie, mr was er een dagje vantussen.

Ik heb het kunnen oplossen met verticaal zoeken.
Een functie die me nog vaak van pas zal komen.

Alvast bedankt voor de reacties

Mvg

Filip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan