• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere if's in excel formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dtolboom

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Hallo,

Ik breek nu al twee dagen mijn hoofd op het volgende.
In de bijgevoegde sheet doe ik een check cel b4 of deze kleiner is dan 120. Wanneer dat zo is moet er een check op s4 plaatsvinden. Wanneer de waarde hiervan nul dan nul, daarna moet hij er steeds één bijtellen. Wanneer de waarde van cel b4 groter is dan 120 dan moet hij dezelfde check als boven uitvoeren.

Dus bij 121 zou hij weer opnieuw moeten gaan tellen.

Code:
=IF(B4<120;AND(S4=0;0;IF(S4>0;S4+1;IF(B4>120;AND(S4=0;0;IF(S4>0;S4+1;))))))

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Gr. DickT

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik breek nu al twee dagen mijn hoofd op het volgende.
In de bijgevoegde sheet doe ik een check cel b4 of deze kleiner is dan 120. Wanneer dat zo is moet er een check op s4 plaatsvinden. Wanneer de waarde hiervan nul dan nul, daarna moet hij er steeds één bijtellen. Wanneer de waarde van cel b4 groter is dan 120 dan moet hij dezelfde check als boven uitvoeren.

Dus bij 121 zou hij weer opnieuw moeten gaan tellen.

=IF(B4<120;AND(S4=0;0;IF(S4>0;S4+1;IF(B4>120;AND(S4=0;0;IF(S4>0;S4+1;))))))

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Gr. DickT

Volgens mij gebruik je B4 maar maakt het niet uit wat de waarde is van B4 want zo te zien is de waarde van S4 leidend.
Dus:
IF(S4=0;0;S4+1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Sorry maar dat is niet wat ik bedoel. Er moet eerst een check gedaan worden of dat de waarde van b4 <120 dan wel >120. Daarna moet hij beginnen met een 0 en er steeds één bij optellen.

Volgens mij gebruik je B4 maar maakt het niet uit wat de waarde is van B4 want zo te zien is de waarde van S4 leidend.
Dus:
IF(S4=0;0;S4+1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je kan niet in een ALS functie:

- in een andere cel 1 bijtellen
- de cel waarin de ALS functie staat, gebruiken

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan