Meerdere IIf resultaten in één regel in rapport.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Ik kom er even niet uit. Heb de volgende formule:

Code:
=(IIf([Reis- en ongevallenverzekering]="-1";"Algemeen : polisnr: " & [Reisverzpolisnr];IIf([Reisverzelders]="-1";[reisverzeldersnaam] & ":" & [Reisverzelderspolisnr];IIf([annuleringsverzekering]="-1";"Algemeen : polisnr: " & [annverzpolisnr];"jammer dan"))))

Wat ik wil bereiken is dat er niet alleen de eerste IIf waarde op in het rapport wordt vermeld.

Maar alle IIF waarden achter elkaar.

Dus je krijgt de gegevens van reis en annuleringsverzekering in één regel achter elkaar.

Heb ook al even zitten proberen met AND maar helaas.

Hoe kan ik dit/moet ik dit aanpassen?

Hoor graag

Hartelijk dank

Friend

Je hebt de 3 IIF's genest, dus elke volgende geldt alleen als de voorgaande Onwaar is. Dus dat is blijkbaar niet de bedoeling? Wat wil je dan wél hebben bij de Onwaar tak? Want die heb je dan niet. En zijn de 3 velden tekstvelden? Want je test op tekst ("-1") en niet op een boolean waarde.

Michel,

Hartelijk dank voor je reactie! :thumb:

Ja ik kwam inderdaad niet verder dan de eerste IIF, logisch als ik je uitleg lees.

Wat ik wel wil is dat in het rapport de gegevens getoond worden als voor de onderdelen reisverzekering, annuleringsverzekering en verz.elders , bij de verschillende verzekeringen het ja/nee veld is aangekruist.

Kan dit op/in het rapport of moet ik dit in een query doen. Hoe krijg ik deze gegevens, velden, op één regel in mijn rapport?

Friend

Als je alles achter elkaar wilt, kun je de verschillende statements best aan elkaar knopen. Als een veld leeg is, wil je dus niks zien, neem ik maar aan. En je wilt natuurlijk ook geen loze of dubbele komma's inDan ziet het er zo uit:
Code:
=(IIf([Reis- en ongevallenverzekering]=True;"Algemeen polisnr: " & [Reisverzpolisnr];"") 
& 	IIf(abs([Reis- en ongevallenverzekering]) + Abs([Reisverzelders])=2;", ";"") 
& 	IIf([Reisverzelders]=True;[reisverzeldersnaam] & ": " & [Reisverzelderspolisnr];"") 
& 	IIf(([Reis- en ongevallenverzekering]=True Or [Reisverzelders]=True) AND [annuleringsverzekering]=True;", ";"") 
& 	IIf([annuleringsverzekering]=True;"Annulering: polisnr: " & [annverzpolisnr];""))
Is toch iets anders dan jouw variant :D

Michel,

Wat is het weer subliem :) goed. Hartelijk dank :thumb: Ook voor de , en spaties op de juiste plekken.

Gezien we aan het einde van het jaar zitten stem ik weer op de access man van het jaar! ;)

Hartelijk dank

Friend

Access man van het jaar? Ik denk dat een aantal helpers hier daar anders over denkt.. Je moet kwantiteit natuurlijk niet verwarren met kwaliteit :D Maar dank voor het compliment :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan