meerdere images in een picturebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurits0123

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
31
beste mensen, ik wil in visual basic een soort picture viewer maken, ik heb 1 image box en een aantal knoppen voor de volgende en vorige etc. het wil alleen niet lukken! hoe zorg ik dat ik in 1 picturebox meerdere images kan laten zien? (niet tegelijkertijd)
 
Ligt eraan waar je Images staan:
Code:
Picturebox1.Image = Image.FromFile("C:\MijnImage.jpg")
Of:
Code:
Picturebox1.Image = My.Recources.MijnImage
 
en hoe moet ik het doen als ik meerdere foto's heb, en ik wil steeds met 1 knop de volgende of vorige foto laten zien?

Public Class Form1

Private Sub btnFirst_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnFirst.Click
PictureBox1.Image = Image.FromFile("C:\Users\Maurits\Desktop\visualbasic\images\jukebox.jpg")
End Sub

Private Sub btnPrevious_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnPrevious.Click
PictureBox1.Image = Image.FromFile("C:\Users\Maurits\Desktop\visualbasic\images\jukebox.jpg")
If
End Sub

Private Sub btnNext_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnNext.Click

End Sub

Private Sub btnLast_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnLast.Click
PictureBox1.Image = Image.FromFile("C:\Users\Maurits\Desktop\visualbasic\images\voetbal.jpg")
End Sub

Private Sub btnRandom_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnRandom.Click

End Sub
End Class

de knoppen zijn btnFirst (werkt al) btnLast, (werkt ook al) met btnNext wil ik naar de volgende foto kunnen gaan, met btnPrevious wil ik naar de vorige foto gaan, en met btnRandom wil ik een willekeurig foto laten zien.
Help alsjeblieft!!! ik kom er niet uit!
 
Laatst bewerkt:
Het ligt er natuurlijk aan wat je volgende foto is. Maak bijvoorbeeld een lijst waar de locaties van de fotos in staan.
Code:
Public FotoLijst As New List (Of String)
Fotos toevoegen gaat dan zo, doe dit in de Form_Load event.
Code:
FotoLijst.Add("C:\Users\Maurits\Desktop\visualbasic\images\jukebox.jpg")
etc.
Gebruik nu het volgende:
Code:
Picturebox1.Image = Image.FromFile(FotoLijst.Item(X))
Gerbuik X als teller die afhankelijk van de knop Volgende of Vorige verandert en laad de afbeelding met bovenstaande code.
 
alleen een vraagje, als ik deze code gebruik, dan kan ik op volgende klikken, en dan geeft ie inderdaad het volgende plaatje, maar als ik dan nog eens op volgende klik, gebeurt er weer niks.
 
Je zal waarschijnlijk de X variable (de teller) met 1 moeten verhogen wanneer je op Volgende klikt, en met 1 verlagen wanneer je op vorige klikt. Dus zo:

X += 1
X -= 1
 
ok, dat is gelukt, de random button is de enige die nog niet werkt. hoe kan ik dat oplossen?
 
Code:
Dim Rand As New Random

Picturebox1.Image = Image.FromFile(FotoLijst.Item(Rand.Next(0, X.count))

Niet getest, maar ik heb de Rand.Next vaker gebruikt, dus als het goed is werkt het.
 
ja klopt hij geeft een build error, hij zegt in de errorlog "count is not a member of 'integer'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan