Meerdere images van verschillende computers op één externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste lezers,

Ik zit een beetje met een gecompliceerde situatie die lastig met Google op te lossen is. Vandaar mijn vraag.
Ik heb op een externe HD (FAT32) een image van een Windows XP PC (NTFS) gemaakt m.b.v. Norton Ghost.
Naast die image staat er ook nog andere data op de externe HD.

Nu wil ik op diezelfde externe HD nog een image maken van mijn laptop met Windows 7. Aangezien Windows 7 hier software voor
aan boord heeft, is het niet nodig om dit met Norton Ghost te doen. Wanneer ik de wizard 'Een systeemkopie maken' draai, geeft tie
aan dat de externe HD niet NTFS geformateerd is. De image kan daarom niet weggeschreven worden op deze HD. Dit klopt. Hij is namelijk FAT32.

Nu bestaat uiteraard de mogelijkheid om de externe HD NTFS te formatteren. Om de bestaande image (die van de Windows XP-machine en de overige data)
niet kwijt te raken, moet ik deze eerst (tijdelijk) naar de HD van mijn laptop kopiëren. Wanneer de externe HD NTFS is geformatteerd, kan de image
en de overige data weer terug naar de externe HD. Vanuit deze situatie heb ik de volgende drie vragen:

1. Is na het formatteren van de externe HD van FAT32 naar NTFS de image van de Windows XP-computer (ook NTFS) nog bruikbaar?
2. Kan er in de nieuwe situatie naast de image van de Windows XP-computer ook nog een image bestaan voor de Windows 7 laptop?
3. Mocht het antwoord op de vorige twee vragen ja zijn, kan de overige data ook nog blijven bestaan naast deze twee images?

Geef meteen toe, beetje gecompliceerd verhaal. Wil wat gaan tweaken met m'n laptop, dus vandaar. Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd.

Groet,

Anton

Een imagefile is gewoon een file dat je kan openen door te branden op een cd of openen met virtualclonedrive, daemontools etc op welk soort drive(ntfs,fat32, fat, etc.) voor gewone files maakt het niks uit als deze op een ntfs of fat32 staan, het type formaat is vooral belangrijk wanneer je begint te foefelen met linux en booten enz maar dat is denk ik niet aan de orde bij jou ? het enige waar je moet op letten is dat je een degelijke backup maakt van alle files voor je eraan begint moest er dan toch iets fout lopen kan je alles nog herstellen naar zijn oorsponkelijke staat

Ja inderdaad. Ik dacht ook al zoiets. Zo'n image die je maakt met Norton Ghost zet je vaak terug via een bootable cd. Ik denk dat het dan niet echt uitmaakt of je vanaf een FAT32 of NTFS format terug gaat. Bedankt in ieder geval.

Groet,

Anton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan