Meerdere inhoudsopgaven in 1 document

Status
Niet open voor verdere reacties.

p_broersen

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Weet iemand of het mogelijk is om meerdere inhoudsopgaven in 1 document te plaatsen.

Ik wil dus op de eerste pagina een inhoudsopgave weergeven die alleen niveau 1 weergeeft.
Vervolgens begint dan ieder hoofdstuk met Koptekst 1 en wordt vervolgd met een inhoudsopgave van niveau 2 en 3 die in dat hoofdstuk voorkomen.

Ja, dat kan, want je kunt zelf in de codering van de inhoudsvelden aangeven welk niveau (TOC style) je wilt toekennen aan welke (tekst of heading) style, en welke styles je precies wilt opnemen in je TOC (Tabel of Contents).
Het komt er natuurlijk op neer om op voorhand goede styles te definiëren en die dan consequent toe te passen in het document zelf.

EDIT (toevoeging)
Ik ben wat aan het experimenteren geweest (engelstalig Word 2000), en hoewel hetgeen ik boven beweer mogelijk is, loop ik tegen de volgende moeilijkheid op:
terwijl ik op de eerste pagina van een testdocument in de inhoudsopgave enkel de Heading 1's toon (zodat je Hoofdstuk 1, Hoofdstuk 2... te zien krijgt), maak ik op pagina 2 een nieuwe inhoudsopgave, die enkel de inhoud van de subheadings (van Hoofdstuk 1) laat zien. Ook dit gaat nog perfect.
Maar nu maak ik op pagina 3 een nieuw hoofdstuk aan (nl. Hoofdstuk 2), met opnieuw enkele subheadings. Als ik hier een nieuw inhoudstafel zet, die enkel de subheadings moet laten zien, dan doet-ie dat wel, maar laat-ie tevens de subheadings van Hoofdstuk 1 zien! En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Dus mijn oplossing moet nog verder verfijnd worden. Ik weet niet eens of het kan in Word 2000.

Laatst bewerkt:
Ik had al wel de juiste kopteksten gedefinieerd. Ook was het al gelukt om een inhoudsopgave van niveau 1 op de eerste pagina te krijgen. Het lukte alleen niet om dan op de tweede pagina een overzicht te krijgen van niveau 2 en drie.
Het blijkt dat je daarvoor bij Inhoudsopgave de knop 'opties' moet aanzetten en vervolgens 'velden' moet aanvinken.

Het is dus nu wel gelukt om meerdere inhoudsopgaven in 1 document te krijgen. Loop echter tegen hetzelfde probleem aan als jij. MS-Word organiseert netjes een inhoudsopgave voor het hele document, inclusief de hoofdstukken die nog voor de inhoudsopgave staan.
Heb het nog geprobeerd met sectie-einden, maar je kunt nergens aangeven dat je alleen een inhoudsopgave wilt genereren van de betreffende sectie.

Ik ga nog even verder puzzelen.

In Word 2007 zie ik ook geen mogelijkheid om de inhoudsopgaven per sectie of hoofdstuk in te stellen. Word pakt automatisch alle kop2 tekst mee (wat eigenlijk ook wel logisch is, maar voor jouw geval niet de bedoeling).

Wat je wel kan doen is per hoofdstuk, als je klaar bent met het document, de niet gewenste stukken van iedere inhoudsopgave, dus per hoofdstuk, met de hand deleten... tis niet mooi, maar ...

Zou dit echt niet beter kunnen?
Ik heb ook met "section breaks" gewerkt, maar er blijkt nergens een mogelijkheid om aan te geven dat je slechts een inhoudsopgave van een welbepaalde sectie wenst.

Ik kan geen andere opties meer bedenken en denk dat ik het maar opgeef.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Jammer...
Het verbaast mij een beetje dat andere Word-"experts" (en er zijn er toch een paar hier op het forum naar wie ik opkijk) zich niet met jouw vraag hebben ingelaten.
Ik heb zelf nog wat rond-geëxperimenteerd, maar alle mogelijke oplossingen (b.v. verschillende captions en styles ontwerpen en per hoofdstuk de ToC anders definiëren) zou ons al te ver leiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan