meerdere ip's in mijn router

Status
Niet open voor verdere reacties.

donna7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Berichten
2
dhcp bindingen router.jpg
Hoi all,
ik heb een Sweex LW150 router en toen ik me daar ingelogd had en keek bij DHCP List&Binding zag ik de volgende gegevens(zie foto).
Mijn eigen ip's heb ik zwart gemaakt.
Kan mij iemand vertellen wat dit nou precies inhoudt?

Bedankt alvast!

Gr...
Mario
 
Zie aan de linkerkant van je schermafdruk dat daar staat: "DHCP Server"
Kort gesteld heb je nu een overzicht welke ip-adressen die "DHCP Server" in je router heeft uitgedeeld aan alle computers/laptops/iphones/smartphones/xbox etc. die hun TCP/IP instellingen op "Automatisch ip-adres verkrijgen" hebben staan.

Er staat ook in tot wanneer (danwel hoe lang) het verleende ip-adres nog geldig is (kolom Lease), dus wordt gereserveerd door de DHCP server voor het apparaat dat het bijbehorende MAC-adres heeft.

DHCP werkt op basis van MAC-adressen (in Windows ook wel Fysieke adres genoemd). Een MAC-adres is een wereldwijd uniek identificatienummer van de netwerkkaarten, en wordt er in de fabriek 'ingebrand'. Dus mijn netwerkkaart hier op mijn computer kan nooit een MAC-adres hebben van een andere netwerkkaart elders in de wereld, zelfs niet als die hetzelfde merk + type is.
Verder informatie o.a. hier

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
;)Bedankt Tijs voor je reactie!

En dan is mijn vraag;maar hoe komen die ip's die je op de foto ziet dan in mijn router te staan?
Ik heb maar 2 computers erop aangesloten zitten.

Ik hoor het wel weer.

Gr...
Mario
 
Ook computers die éérder verbonden waren met de router en via DHCP een ip-adres hebben gehad staan in die lijst, voorzover de Lease-tijd niet verstreken is... ;)

Natuurlijk kan ik ook niet uitsluiten dat je draadloze netwerk niet goed beveiligd is (of was) en dat anderen nu meeliften of meegelift hebben op jouw Internet, gebruikmakend van het draadloze netwerk van jouw router.

En verder (had ik al aangegeven): Elk apparaat dat bedraad of draadloos verbindt kan een ip-adres kan krijgen. Het is dus niet beperkt tot computers/laptops maar ook smartphones, Playstations, Xbox, iPhone etc. kunnen er gebruik van gemaakt hebben.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan