• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere items afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
hallo

Ik heb op verschillende plekken grafieken en getallen staan die ik op één A4 tje wil afdrukken.(ze staan we op één werkblad)
Ik kan het niet in één keer selecteren want het staat te ver uit elkaar en de tussen liggende items wil ik niet afprinten.
Ik heb dit in het verleden wel eens gedaan, maar ik weet niet meer hoe het moet.
Kan iemand mij helpen hiermee.

alvast bedankt

smoas

Dat kan je doen, via Beeld > Pagina-eindevoorbeeld.Daar kan je de delen die je wilt afdrukken aanpassen zodanig dat ze op het gewenst aantal pagina's passen.

Dit eventueel in combinatie met afdrukbereik bepalen. Je doet dan de selectie van hetgeen je wil afdrukken en kiest dan Bestand > Afdrukbereik > Afdrukbereik bepalen.

Dat kan je doen, via Beeld > Pagina-eindevoorbeeld.Daar kan je de delen die je wilt afdrukken aanpassen zodanig dat ze op het gewenst aantal pagina's passen.

Dit eventueel in combinatie met afdrukbereik bepalen. Je doet dan de selectie van hetgeen je wil afdrukken en kiest dan Bestand > Afdrukbereik > Afdrukbereik bepalen.

hallo Finch

Ik heb het geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
Ik selecteer het eerste stuk wat ik op het A4 wil zetten, hou dan Ctrl vast en selecteer een ander stuk wat ik op het zelfde a4tje wil afdrukken, druk dan op afdruk bereik en dan op afdrukvoorbeeld om te kijken of alles erop staat.
En telkens staat alleen het eerst geselecteerde item erop.
Doe ik iets verkeerd.

vr groet,

smoas

Probeer dan eens te kijken via Beeld > Pagina-einde voorbeeld ofdat alles wat je wil afdrukken witte cellen met een blauwe kader errond, ipv grijze cellen. Indien nodig daar aanpassen. (Je kan die blauwe randen herslepen).

Probeer dan eens te kijken via Beeld > Pagina-einde voorbeeld ofdat alles wat je wil afdrukken witte cellen met een blauwe kader errond, ipv grijze cellen. Indien nodig daar aanpassen. (Je kan die blauwe randen herslepen).

Hij blijft dan aangaeven dat het op twee pagina's komt te staan terwijl het makkelijk op één pagina past, de twee stukken zijn netjes wit met een blauwe rand.
In één staat pagina 1 en in het andere stukje pagina 2.

smoas

Kan je de tussenliggende rijen en kolommen niet gewoon verbergen en dan plaatst hij het zelf op 1 pagina. Evt. dat verbergen laten lopen via een macro, en die oproepen telkens je wil printen.

Kan je de tussenliggende rijen en kolommen niet gewoon verbergen en dan plaatst hij het zelf op 1 pagina. Evt. dat verbergen laten lopen via een macro, en die oproepen telkens je wil printen.

Dat wordt moeilijk want sommige stukken staan onder elkaar, maar ik heb het nu als volgt opgelost.
Ik heb de items die ik elke keer wil printen, op een leeg werkblad onder elkaar gezet en gekoppeld aan het "orgineel" en nu print ik gewoon vanaf het nieuwe werkblad.
het is misschien niet de juiste oplossing maar het werkt wel.
hartelijk dank voor het meedenken.

smoas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan