meerdere items formulier koppeling met ODBC. hoofdvelden koppeling error.

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidtos

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Goede avond,

Ik probeer met twee tabellen die verbonden zijn met een local MySQL server een formulier samen te stellen.
één hoofd formulier en één sub formulier.

Maar elke keer als ik iets probeer in te typen in het sub formulier krijg ik steeds deze error:

"De instelling voor de eigenschap Hoofdvelden koppelen heeft de volgende fout veroorzaakt: Het automatiseringsobject formuliernummer bevindt zich niet in het object."

Ik had deze koppeling al wel eerder gemaakt voordat ik de MySQL tabellen ging gebruiken.
en toen gaf dit geen fout melding.

want ik wou nu Access 2010 gaan gebruiken als front-end en MySQL als back-end.

Kun je wel in je tabellen werken?

ja dat is wel mogelijk.

het subformulier invullen als het zich nog niet in het hoofd formulier zit werkt ook.
in het sub formulier wordt ook het formulier nummer niet overgenomen van het hoofd formulier.

Laatst bewerkt:
Dat laatste is een beetje in tegenspraak met je vraag. Je gaf althans aan dat je niet kon werken in het formulier/subformulier. Nu wek je de indruk dat dat wel kan, maar dat het formuliernummer niet wordt overgenomen.
Ik zou in ieder geval proberen de koppeling tussen Hoofdformulier en Subformulier overnieuw te maken. Want daar lijkt een probleem te zitten.

wat ik bedoelde te zeggen was dat de formulieren wel werken tot dat ik het sub formulier er in plaats.
daarna stop het sub formulier met werken.

het probleem is opgelost. het probleem was dat twee velden de zelfde naam hadden. :(
domme fout...

bedankt zonder de hulp was ik er niet achter gekomen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan