meerdere kamers muziek via 1 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter1980

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Hallo,

Wat ik nu heb.
mijn computer zit aangesloten op een stereotorentje met audio-in.
Hierop zitten 2 speakers aangesloten en staan op de studeerkamer.
Nou wil ik graag speakers op de zolder ook op de stereotoren aansluiten.
Dit wil ik graag doen door middel van een kastje met een of twee schakelaars zodat ik kan kiezen welke "kamer" ik de muziek wil laten spelen.
dus een schakelaar voor studeerkamer en een voor de zolder.
Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie me hierbij kunnen helpen.

ik heb er maar even 1 eigen vraag van gemaakt.
Het inbreken bij een ander in zijn topic is niet netjes.:mad:

Hallo,

Wat ik nu heb.
mijn computer zit aangesloten op een stereotorentje met audio-in.
Hierop zitten 2 speakers aangesloten en staan op de studeerkamer.
Nou wil ik graag speakers op de zolder ook op de stereotoren aansluiten.
Dit wil ik graag doen door middel van een kastje met een of twee schakelaars zodat ik kan kiezen welke "kamer" ik de muziek wil laten spelen.
dus een schakelaar voor studeerkamer en een voor de zolder.
Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Bedoel je zoiets?

zoiets ja, alleen moet er dus een schakelaar komen tussen het stereotorentje en de speakers.
dus verbinding van pc naar stereo blijft zoals hij is, alleen van stereo naar speakers moet dus iets tussen waarmee ik kan schakelen van studeerkamer of zolder of beide.

het moet ook niet zo'n kant en klare oplossing zijn want die zijn niet te betalen. :)
iemand enig idee?

Dus je hebt de volgende opstelling: kabel van de computer naar de stereotoren-> van de stereotoren naar de speakers in de studeer kamer, en nu wil je ook nog speakers aan die stereotoren aansluiten die naar de zolder gaan? en je wilt dus kunnen bedienen dat er of in de studeerkamer of op zolder muziek te luisteren is?

Heb ik het zo goed?
Wat voor aansluiting hebben de speakers? zijn het kabels met pluggen, of zijn het normale kabels die je gestript hebt en toen in 2 klemmetjes gedaan hebt?

Dus je hebt de volgende opstelling: kabel van de computer naar de stereotoren-> van de stereotoren naar de speakers in de studeer kamer, en nu wil je ook nog speakers aan die stereotoren aansluiten die naar de zolder gaan? en je wilt dus kunnen bedienen dat er of in de studeerkamer of op zolder muziek te luisteren is?

Heb ik het zo goed?
Wat voor aansluiting hebben de speakers? zijn het kabels met pluggen, of zijn het normale kabels die je gestript hebt en toen in 2 klemmetjes gedaan hebt?

klopt.
de kabel zit op mijn audio out aangesloten dmv deze plug.
deze heb ik op mijn stereotoren aangesloten middels deze kabel.
mijn boxen zitten aangesloten door gestripte kabeltjes in klemmetjes.
en ik wil dus met een schakelaar, ik dacht aan deze, kiezen welke kamer (welke boxenset) ik geluid wil.
Het liefste dus een kastje ofzo met twee en met mogelijkheid tot uitbreiding voor meerdere kamers, waar ik geluid krijg in de kamer waarvan ik de schakelaar omzet.
dus schakelaar 1 daar kan ik de boxen van kamer 1 mee aan en uit zetten.
schakelaar 2 gebruik ik om de boxen van kamer 2 aan en uit te zetten.

hoop dat het zo duidelijk is. :)

klopt.
de kabel zit op mijn audio out aangesloten dmv deze plug.
deze heb ik op mijn stereotoren aangesloten middels deze kabel.
mijn boxen zitten aangesloten door gestripte kabeltjes in klemmetjes.
en ik wil dus met een schakelaar, ik dacht aan deze, kiezen welke kamer (welke boxenset) ik geluid wil.
Het liefste dus een kastje ofzo met twee en met mogelijkheid tot uitbreiding voor meerdere kamers, waar ik geluid krijg in de kamer waarvan ik de schakelaar omzet.
dus schakelaar 1 daar kan ik de boxen van kamer 1 mee aan en uit zetten.
schakelaar 2 gebruik ik om de boxen van kamer 2 aan en uit te zetten.

hoop dat het zo duidelijk is. :)

Ik snap het ja, maar ik denk niet dat het gaat lukken met dat kastje(ik kan het niet heeel goed bekijken op m'n ipodtouch,duskijk morgen ff op de comp). Al wil je kunnen switchen,dan moet je dat dus achter de stereo installatie doen. En dit lijkt mij nou niet echt makkelijk. Waarom koop je niet nog een stereoinstallatie(hoeft geen dure te zijn) en je legt een kabel van die installatie naar je computer! Aan je Computer koppel je dan dat ding dat ik eerder gepost heb. En je kunt switschen tussen je systemen!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan