• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere keer 'Als' met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marionvdh

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Hoi,

Ik heb de volgende situatie. Wanneer in de eerste kolom " Dr. A" of " Dr. B" staat wil ik graag in de tweede kolom " Fysio A", krijgen, wanneer in de eerste kolom " Dr. C" of " Dr. D" staat wil ik graag in de tweede kolom " Fysio B", krijgen, wanneer in de eerste kolom " Dr. E" of " Dr. F" staat wil ik graag in de tweede kolom " Fysio C", krijgen etc (in totaal 7 fysiotherapie praktijken).
Ik heb wel voor elkaar dat ik Dr A en Dr B koppel aan Fysio A, maar het lukt me niet om ook nog de koppelingen naar Fysio B en C er bij te zetten.:confused: (Zie bijlage).

Ik hoop dat iemand mij vooruit kan helpen!

Alvast heel erg bedankt.

Bijlagen

Bedankt! Maar nog een vraagje over het verticaal zoeken..

Allebei bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb beide oplossingen geprobeerd, maar ik heb over de oplossing met verticaal zoeken nog een vraag:

Ik heb het geprobeerd toe te passen, maar nu krijg ik dat wanneer een waarde niet voorkomt in de matrix, er toch een waarde uit de matrix geplaatst wordt. Hoe kan dit en hoe los ik dit op? (zie bijlage)

Alvast weer heel er bedankt.

Groeten,
Marion

Bijlagen

Hallo Marion,

Zet achter de 2 nog ;0
de formule wordt dan dus =VERT.ZOEKEN(A2;$F$2:$G$7;2;0)
Dit is het argument voor benaderen. Als er nu geen zoekwaarde wordt gevonden verschijnt er een foutboodschap.
Wil je die foutboodschap ook omzeilen, dan moet je de volgende formule gebruiken:
=als(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A2;$F$2:$G$7;2));"onjuiste Dr code";VERT.ZOEKEN(A2;$F$2:$G$7;2))

Groeten
Thoralf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan