• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere "keuzelijsten" tegelijk vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Hallo technische mensen,

Ik heb een UserForm met meerdere "keuzelijsten" en ik krijg het maar niet voor elkaar om ze allen tegelijk te laten vullen. zou iemand me daar mee kunnen helpen?

Met vr gr
Jack

Hallo technische mensen,

Ik heb een UserForm met meerdere "keuzelijsten" en ik krijg het maar niet voor elkaar om ze allen tegelijk te laten vullen. zou iemand me daar mee kunnen helpen?

Met vr gr
Jack

Hoi,

Dit zal niet écht gaan werken als je niet ook je werkmap als bijlage post ... !!

Code:
ComboBox2.List = ComboBox1.List

Hiermee vul je Combobox2 met de gegevens van Combobox1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Code:
ComboBox2.List = ComboBox1.List

Hiermee vul je Combobox2 met de gegevens van Combobox1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt Roncancio deze snap ik maar dit is niet de bedoeling maar kijk even naar m'n voorbeeldje dan begrijp je het misschien iets beter. Ik had het er beter gelijk bij kunnen plaatsen :o

Bedankt Roncancio deze snap ik maar dit is niet de bedoeling maar kijk even naar m'n voorbeeldje dan begrijp je het misschien iets beter. Ik had het er beter gelijk bij kunnen plaatsen :o

Ik begrijp het eerlijk gezegd niet helemaal.:confused::o

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik begrijp het eerlijk gezegd niet helemaal.:confused::o

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Box "Debnr" werkt nu. Hiermee kies ik een nummer en worden de adres gegevens geplaatst!
(Misschien zijn eventuele aanpassingen mogelijk om het geheel overzichtelijker te houden).

Box "Soort" wil ik vullen met een lijst planten die op in ander document staan. Graag zou ik het zo willen hebben dat wanner ik een "a" in toets de planten te voorschijn komen die beginnen met de letter "a", en vervolgens met de letters bcd...enz.

Box 'Potmaat" Moeten de maten van potten in komen te staan. Bijv. P8, P9, P11, C1, C2 en C3.

Hopelijk is het zo iets duidelijker

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Zou het nu duidelijk zijn? Ik hoor nl. niets meer.

Jack, ga gewoon verder bij UserForm_Initialize met het vullen van je andere comboboxen.
Voor soort geef je het bereik een naam
Code:
soort.RowSource = (" 'Bestandsnaam.xls'!Bereiknaam")
Voor potmaat maak je elders op je blad een nieuwe lijst met cellen die refereren naar de broncellen bv bij Z1 typ je =P8, Z2 >> =P9, enz. Wijzig je de broncellen,dan wijzigen ook de doelcellen in je nieuwe lijst. Vul dan je combobox met de range van je nieuwe lijst bv
Code:
Potmaat.RowSource= "Z1:Z10"

Mvg

Rudi

Jack, ga gewoon verder bij UserForm_Initialize met het vullen van je andere comboboxen.
Voor soort geef je het bereik een naam
Code:
soort.RowSource = (" 'Bestandsnaam.xls'!Bereiknaam")
Voor potmaat maak je elders op je blad een nieuwe lijst met cellen die refereren naar de broncellen bv bij Z1 typ je =P8, Z2 >> =P9, enz. Wijzig je de broncellen,dan wijzigen ook de doelcellen in je nieuwe lijst. Vul dan je combobox met de range van je nieuwe lijst bv
Code:
Potmaat.RowSource= "Z1:Z10"

Mvg

Rudi

Bedankt dit was net wat ik nodig had.

Maar ik zit nog met een probleempje.
Als ik bepaalde waardes via een userform naar een werkblad schrijf is het dan mogelijk om vervolgens die waardes in een formule te gebruiken want nu krijg ik steeds een foutmelding (deze formules zijn vooraf geplaatst dus voordat de getallen via het Userform op het werkblad komen).

met vr gr
Jack

Plaats een foutafhandeling bij je formules. Kijk Bij Excel-help bij ISFOUT, dan krijg je iets als

Code:
=ALS(ISFOUT(formule);"";(formule))

Mvg

Rudi

Plaats een foutafhandeling bij je formules. Kijk Bij Excel-help bij ISFOUT, dan krijg je iets als

Code:
=ALS(ISFOUT(formule);"";(formule))

Mvg

Rudi

Als de getallen handmatig in het werkblad ingevuld worden dan werkt de formule wel (D19*N19) Worden deze getallen door een Userform geplaatst werkt het niet.
Hoe kan ik dit verhelpen? Met de ALS(ISFOUT) formule krijg ik dit niet opgelost, denk ik.

Groetjes
Jack

Kijk bij VBA-help bij Calculate en probeer het ens op deze manier

Mvg

Rudi

Ik zou dit
Code:
Worksheets("Faktuur").Calculate
graag ergens willen toevoegen om te proberen of dit werkt, maar waar moet ik dit plaatsen?

Als ik de getallen op mijn werkblad bekijk dan zijn deze als tekst geplaatst (door mijn UserForm) Is er soms nog een handige mogelijkheid om dit te veranderen?

Met vr gr
Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan