Meerdere keuzens selecteren en opslaan onder 1 veldnaam in 1 tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltjes

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Dit is vast een hele stomme vraag en misschien dat het al honderdduizend keer behandeld is maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.

Ik moet op een formulier een " lijstje" maken met verschillende keuze mogelijkheden (zeg voor het gemak even a, b, c, d, & e). Ik moet meerdere keuzens kunnen maken en dit moet opgeslagen worden in een tabel onder 1 veldnaam (Location in dit geval).

Een groepsvak maken is geen optie omdat ik dan maar 1 selectie kan maken. Ik heb het ook al geprobeerd om losse selectievakjes te maken en die te koppelen aan mijn besturingselementbron maar niks lijkt te werken.

Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen?

Groetjes,

Simone

Nog even afgezien van het feit dat ik persoonlijk gruwel van het idee dat je meerdere opties uit een keuzelijst of tabel gaat opslaan in één veld ( :mad: ) zul je de keuzelijst, die je ongetwijfeld op multi keuze hebt gezet, moeten uitlezen, en alle geselecteerde opties moeten verzamelen in één variabele, die je vervolgens in het (tekst)veld zet.
Bijvoorbeeld zo:

Code:
Dim sGekozen as String, x as Integer
x = lstObject.ListCount - 1
For i = 0 To x
	If lstObject.ItemsSelected.Count = 0 Then
		MsgBox "Niks geselecteerd..."
		Exit Sub
	End If
	If lstObject.Selected(i) Then
		sGekozen = sGekozen & lstObject.Column(0, i) 
		If i < x Then sGekozen = sGekozen & ";"
	End If
 Next i

Ja en nee, snap het (ook wat je bedoeld met
gruwel van het idee dat je meerdere opties uit een keuzelijst of tabel gaat opslaan in één veld
en hij doet het in de zin van ik kan meerdere itiems selecteren maar zie ze niet terug in mijn tabel.

Zou er een mooiere oplossing zijn dan een keuzelijst en opslaan in 1 veld?

Ik weet uiteraard niet wat je nu gedaan hebt, en eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet wat je nu eigenlijk wilt. Ik heb het opgevat als: ik wil meerdere opties kunnen kiezen, en die wil ik in één veld van één record opslaan. (de gruwelvariant...) Ik kan de vraag ook anders interpreteren:
Ik moet meerdere keuzens kunnen maken en dit moet opgeslagen worden in een tabel onder 1 veldnaam (Location in dit geval).
En die interpretatie is: als ik 3 keuzes maak, dan wil ik elke keuze in een apart record in een tabel opslaan in het veld Location. Daarbij geef je niet aan in welke tabel dat dan is, en hoe je die tabel koppelt aan de tabel die je aan je formulier hebt hangen. Maar dat zou dus ook nog kunnen.
Wil je de oorspronkelijke oplossing (als die werkt) gebruiken, en de samengestelde tekst uit de keuzelijst dus op het formulier krijgen, dan moet er nog één regeltje bij:

Code:
Me.Location.Value=sGekozen

oke even wat uitleg;

Van een operatie kan er weefsel materiaal binnen komen. Dit kunnen meerdere stukken materiaal zijn maar het kan zo zijn dat het allemaal van een andere locatie afkomstig is. Daarom wil ik in 1 tabel, onder de veldnaam Location aankunnen geven (via een formulier) van welke locatie het weefsel afkomstig is. Het kan dus zijn dat ik een stukje maag corpus krijg en een stukje darm duodenum dan wil ik in de tabel hebben staan; maag corpus & darm duodenum.

Het aanklikken op het formulier lukt dus met deze codering, dat wil zeggen ik kan meerdere locatie's aanklikken. Deze extra regel toevoegen zorgt er inderdaad voor dat de codering werkt! Thnxs!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan