• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere keuzes maken in een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denkren

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2014
Hallo allemaal,

Het antwoord op mijn vraag zal ongetwijfeld al eens gegeven zijn.
Echter ben ik gewoon niet bij machte om het goede antwoord voor mijn probleem te vinden.
Mijn probleem:
Ik ga dit jaar op vakantie en ben er nog niet uit waar ik heen wil.
Aangezien ik met de motor ga, wil ik graag een paar berg passen gaan rijden.
De keuze van het hotel is dus daarvan afhankelijk.
Nu heb ik in Excel 2010 iets zitten fabriceren.
Maar omdat ik dus meerdere dagen op vakantie ben en dus ook graag meerdere passen wil gaan rijden, zou ik die optie dus ook in die kolom willen krijgen.
Met andere woorden:
Ik wil meerdere passen in 1 kolom kunnen zetten.
Zou iemand genegen zijn om mij hiermee te helpen?

Ik voeg het alvast gemaakt bestandje erbij, zodat je kunt zien wat ik bedoel

Bijlagen

In bijgevoegd document is de cel onder Passen een vervolgkeuzelijst met als bron passen!$A$1:$A$57, als dat is wat je bedoeld.
Bekijk bijlage hotels enzo.xlsx

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Foutje van mij.
Dat moet uiteraard zijn $A$1:$A$57
Maar dat zou verder niets uit moeten maken voor het antwoord.
Misschien was mijn vraag niet totaal duidelijk.
Bij elk hotel zou ik meerdere passen moeten kunnen rijden.
En ik weet dus niet hoe ik die meerdere keuzes kan instellen.

Ik had 'm al veranderd in A1 ;)
Maar het is kennelijk niet wat je bedoeld. Je wilt dus niet meer keuzes in een kolom maar meer keuzes in een cel.

Daarom is het zo belangrijk om dingen bij de juiste naam te noemen. In Excel zelf zou ik daar zo geen oplossing voor weten zonder het in VBA te programmeren.
Iemand anders wellicht. Er lopen hier wel een paar goeroes rond ;)

En DAT is het hem nu juist!
Ik had een antwoord gezien en dat was een geweldig antwoord. Alleen dit antwoord was een code die in VBA gedaan was. Nou ben ik daar dus gewoon niet in thuis.
Dus nou heb ik die code gekopieerd en geplakt. Mijn bestand werkt nu dus hoe het moet. Maar daar ben ik totaal niets slimmer van geworden.
Zou dit ook in voorbeeld kunnen zoals ga naar Formules --> logisch --> Etc, etc
Want hoe fijn het is dat het nu werkt, ik weet niet wat ik heb gedaan. En dus als ik het weer eens nodig heb, weet ik niet hoe ik het weer zou moeten doen.

Het antwoord kwam van r3000 in de post van LVDO *Keuzelijst met meerdere keuzemogelijkheden*
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/779273-Keuzelijst-met-meerdere-keuzemogelijkheden

Laatst bewerkt:
Het is dus kennelijk al klaar maar je begrijpt niet hoe het werkt. Misschien handig om er even bij te vermelden welk antwoord je had gezien en hebt gebruikt zodat anderen geen werk voor niets gaan zitten doen. Wellicht dat dan degene die het heeft gemaakt je van wat extra informatie over de werking kan voorzien.

Waarom plaats je niet gewoon een link? Nu moet men nog zelf gaan zoeken.

Maar wat wil je nu concreet weten ?

Maar wat wil je nu concreet weten ?
Ok dan nog maar een keer.
Ik wil weten hoe je in een cel van Excel 2010 meerdere antwoorden kunt kiezen.
Ik heb het antwoord ook gevonden, maar dat was in een code.
En die code heb ik gekopieerd. Dus dankzij die code werkt mijn bestandje.
MAAR ik heb dus geen idee hoe. Want ik ben geen programmeur en snap geen bal van die code.
Dus als er iemand is die me kan uitleggen in een taal van klik hierop, ga dan daar naartoe en vul dan zus in, weet ik hoe ik de volgende keer een ander bestand ook kan maken.
Zie het als dat ik nu een kunstje heb geleerd, maar als er de volgende keer iets van dat kunstje afgeweken moet worden, ik geen flauw idee heb wat ik dan moet doen.
Ik wil graag begrijpen waar ik mee bezig ben.

Want ik ben geen programmeur en snap geen bal van die code.
Dan raad ik je aan van een goed boek betreffende basiskennis VBA aan te schaffen, want als je denkt dat enkele regeltjes uitleg je deze code gaan doen begrijpen dan sla je de bal degelijk mis.
Ik heb de code wat herschreven want als je een dubbele waarde probeerde te selecteren werd alles van die dubbele waardes verwijderd, en dat kan de bedoeling niet zijn.
Ook heb ik gebruik gemaakt van dynamische naambereiken dus je kan zoveel landen of passen toevoegen of verwijderen als je wil, de validatielijsten moeten dan niet handmatig aangepast worden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dan raad ik je aan van een goed boek betreffende basiskennis VBA aan te schaffen, want als je denkt dat enkele regeltjes uitleg je deze code gaan doen begrijpen dan sla je de bal degelijk mis.
Waar heb ik gezegd dat ik die code(s) wil begrijpen?
Schijnbaar lees je meer dan ik ooit heb verteld!
Maare bedankt voor het herschrijven ervan!

Dus als er iemand is die me kan uitleggen in een taal van klik hierop, ga dan daar naartoe en vul dan zus in, weet ik hoe ik de volgende keer een ander bestand ook kan maken.
Zie het als dat ik nu een kunstje heb geleerd, maar als er de volgende keer iets van dat kunstje afgeweken moet worden, ik geen flauw idee heb wat ik dan moet doen.
Ik wil graag begrijpen waar ik mee bezig ben.
Dit is wat ik vroeg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan