• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere Kollomen vergelijken en sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThaFarma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2012
Na herhaald uitproberen van oplossingen op dit forum, kom ik er nog niet uit. Dus vandaar mijn vraag.
Er waren drie testen. Sommige hebben willekeurig 1 test gemaakt, een combinatie van de testen of juist alle 3.
Graag creer ik lijn in deze chaos, door te zien wie welke test(en) heeft gemaakt.

Alvast dank voor jullie hulp.

Bijlagen

Hoe ik het zou doen?

Alle 3 lijsten kopiëren en onder elkaar zetten en deze ontdubbelen met de tool in Excel 2012: Remove Duplicates/Duplicaten Verwijderen. Dit zijn unieke waarden en hopelijk dat iedereen tenminste één test heeft gemaakt?
Vervolgens drie kolommen:kopje "1","2" en "3" maken,en in elk van deze 3 nieuwe kolommen de match/vergelijken-functie toepassen. Opschonen van #NA/#NB waarden.
Daarna een CountA/Aantal.Als-functie als laatste resultaat-kolom. Hierin ga je het aantal gevulde cellen tellen op dezelfde rij in de kolommen van kopjes 1,2 en 3.

Et voilà!

Er moet gewoon een kolom bij waarin alle testen staan.
Je kan anders niet bepalen wie 1,2 of alle 3 de testen heeft gedaan.

Probeer deze eens (als ik je vraag en je gegevens correct interpreteer)
Run de macro "srt".

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan