• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere kolommen filteren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boelie72

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Goedendag,

Voor mijn werk op school heb ik een adressenlijst van alle 362 ouders. Achter deze lijst van ouders wil ik verschillende ouderhulp activiteiten plaatsen. Dit zijn 32 items die ik in de vorm van een validatielijst kan selecteren in elke cel achter het adres. Dit loopt soms op naar 8 items per ouder. Nu wil ik graag dat als ik bijv. een hulp zoek om mee te fietsen met gym ik dat kan filteren uit de lijst met verschillende items en dat dan alleen de namen overblijven van de mensen die zich daar voor hebben opgegeven. Kan dit voor een hele tabel of alleen per kolom?

Ik zou blij zijn als iemand mij daar verder in kan helpen.

Groet,

In cel B1 de activiteit selecteren en dan filtreren op 'x'

Zou dit een mogelijkheid zijn?

Bijlagen

dat kan voor een hele tabel

selecteer alle kolommen en dan autofilter aanzetten.

ps ik hoop dat je geen cellen hebt samen gevoegd.
dat moet je zo veel mogelijk vermijden

groet sylvester

Allen dank! Ik heb auto filter gebruikt en het werkt. Uit deze filter heb ik alle items apart gefilterd en op tabbladen gezet. Als ik nu de hoofdlijst aanpas of er iemand aan toevoeg, kan ik het dan ook zo maken dat deze ook gelijk op het juiste tablad komt i.v.m. het filter. Normaal kan dit met kopelingen maar of dit ook kan met een gefilterd veld weet ik niet.

hoi Boellie

je kan met de macro_recorder de hele filter actie opnemen

en als er iets gewijzigd is de macro afspelen

groet sylvester

hoi Boellie

je kan met de macro_recorder de hele filter actie opnemen

en als er iets gewijzigd is de macro afspelen

groet sylvester

Oei, dit begrijp ik niet helemaal volgens mij. Als er wat gewijzigd is, hoe en waarom speel ik dan die macro af, wat doet deze dan? Ik zat al moeilijker te denken met een ALS functie.

Boelie

Zonder vbtje zou ik het niet weten wat je nu precies wilt bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan