• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere kolommen vullen uit keuzelijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woffels

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
249
Goede morgen,

Ik heb een Excel vraagje. Misschien kunnen jullie mij helpen.

In de toegevoegde file zie je een keuzelijst die zn gegevens uit blad2 haalt. Zoals je ziet zijn dat 4 kolommen. De output van de keuze wordt gepresenteerd in slechts één cel (B7). Weet je of het mogelijk is om de andere gegevens uit de dropdown in C7, D7 en E7 te krijgen.
 

Bijlagen

  • Friend(T1).xls
    33 KB · Weergaven: 383
Woffels,

ik denk dat je dit bedoelt.
 

Bijlagen

  • Friend(T1) hs.xls
    35,5 KB · Weergaven: 686
Woffels Meerdere kolommen vullen uit keuzelijst.

Is het niet mogelijk dit te doen vanuit de dropdown die er al staat. Ik wil namelijk dat de user, als hij de dropdown clickt, ook de rest van de data ziet uit die tabel.
 
Jouw in de OP gestelde vraag en de vraag in het voorbeeldje spreken elkaar tegen. Ook wordt er in B7 niets gepresenteerd als er iets gekozen wordt. Dus wat het worden moet?

Mogelijk zoiets?
 

Bijlagen

  • Friend(T1)1.xls
    36,5 KB · Weergaven: 1.069
Laatst bewerkt:
Nog een vraag over de keuze lijsten.

Is het mogelijk een keuzelijst te verbergen die pas verschijnt als je op een bepaalde cel klikt? De keuze lijst verdwijnt weer als de cel niet meer actief is.
 
Met een dubbelklik in A5

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Target.Address = "$A$5" Then Me.ComboBox1.Visible = Not Me.ComboBox1.Visible
  Cancel = True
End Sub
 
Meerdere kolommen

Werkt prima, bedankt.

Nu wil ik, als ik op de dropdown klik, dat altijd de bovenste keuzemogelijkheid waarvan de dropdown zn data haalt bovenaan staat. Nu staat de laatst gekozen keuze bovenaan en moet de gebruiker eerst naar boven scrollen.
 
Probeer het zo eens

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
    t = ComboBox1.ListIndex + 1
    ar = [keuzelijst]
    If t > 0 Then [b7].Resize(, 4) = Array(ar(t, 1), ar(t, 2), ar(t, 3), ar(t, 4))
End Sub

en

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Target.Address = "$A$5" Then ComboBox1.Visible = Not ComboBox1.Visible
  ComboBox1.ListIndex = -1
  Cancel = True
End Sub
 
Uitklappen combobox.

Werkt steeds beter. Is het ook mogelijk de combobox automatisch te laten uitklappen als ik dubbelklik?
 
Maak even een eigen vraag aan ipv in iemand anders draadje een vraag te stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan